بنز S۳۵۰ بخریم یا BMW ۳۲۸i؛ کدام‌یک انتخاب بهتری است؟

اگر در مقایسه بین بی‎ام‌و ۳۲۸I و بنز S۳۵۰ دو به شک مانده‎اید به شما کمک خواهیم کرد تا دید مناسبی گرفته و درنهایت بتوانید به‌درستی انتخاب کنید.

وضعیت خریدوفروش بنز S350 ممکن است در مقابل رقیبان هم‌خانواده‌اش خیلی اتفاق عجیبی نباشد اما وقتی خارج از خانواده‎اش شروع به مقایسه آن می‌کنیم، اوضاع فرق می‌کند. البته اگر کمی ریزتر نگاه کنیم متوجه می‌شویم که اوضاع همیشه همین بوده است. در مقایسه بی‎ام‎و‎ها نیز تا زمانی که پای یک خودروی خارجی در میان نباشد همه‌ چیز خوشایند است. با این‌ حال برای شروع بهتر است بدانید مرسدس بنزS350 محصول سال 2005 به بعد است و عمر زیادی دارد. این درحالی است که بی‎ام‎و 328I  حداقل 7 سالی جوان‌تر است. در بازار خرید‎و‎‎فروش خودرو، بنز S350  در دسته سدان‎های خوش‌قیافه قرار می‌گیرد و از وزن بسیار بالایی برخوردار است. این خودروی تقریباً 2 تنی، موتوری با حجم 3400 سی‌سی و قدرت فوق‌العاده 306 اسب بخار دارد که به‌تنهایی توجیهی بر تصمیم به خرید این خودرو است. از طرفی 328I  باوجود عمر کمتر و تازه تولید بودن به 1997 سی‌سی و تنها 245 اسب بخار قدرت مجهز است. این موضوع در خریدوفروش بنز بسیار مقدم‌تر از هر چیزی دیگری است و در کمال تعجب بی‎ام‎و 328I  در این زمینه از آن کم می‌آورد. بنز S350  با سرعت حداکثر 250 کیلومتر بر ساعت، شتاب صفر تا صد 7 ثانیه را داراست و شاید جالب باشد بدانید این شتاب فوق‌العاده با مصرف سوخت 8.1 لیتر بر هر 100 کیلومتر همراه است و به نسبت عدد قابل قبولی است، اما در مقایسه با موتور ضعیف‌تر328I  تا حدودی کم می‌آورد.

این یعنی 328I باوجود ضعیف‌تر بودن موتورش شتاب 6 ثانیه‌ای داشته و حداقل 1.7 لیتر هم کم‎تر بنزین می‌سوزاند. این عدد وقتی در مسافت‌های طولانی‌تر ضرب می‌شود به‌اندازه‌ای سرنوشت‌ساز می‌شود که خرید بنز S350 را به‌طورکلی در حاشیه می‌برد. البته باید یادآور شد که بنزها همیشه بیشتر می‌سوزانند و هرکسی که بنز می‌خرد پی مصرف بالا را به تنش مالیده است. بااین‌حال خرید بنز مزایای دیگری هم دارد که فقط به موتور منتهی نمی‌شود. برای مثال سیستم تعلیق پیشرفته محصول بنز یکی از این مزایل است. علاوه‎بر این مجهز شدن به ست ایمنی کامل سرنشین یعنی ABS, EBD, DSC, ESP, ABC, BAS  و HAS باعث می‌شود تا خرید منطقی‌تری داشته باشید. از طرفی دیگر بی‎ام‎و  328I با حداقل دو سیستم ترمز کمتر،ایمنی نسبتاً ضعیف‌تری دارد. 

خرید بنز2

تصمیم بر خریدوفروش بنز S350 بر پایه امکانات رفاهی خیلی در این مقایسه مهم نیست. چون اکثر امکاناتی که در S350 یافت می‌شوند با بی‎ام‎و328I تفاوتی ندارند. سیستم صوتی، سیستم تصویری، دوربین‌های عقب برای امنیت در دنده‌عقب، سیستم تهویه چندگانه برای تنظیم انفرادی راننده و سرنشین، کیسه‌های هوای چندگانه برای تمامی سرنشین‌ها، سیستم نور هوشمند داخل و خارج اتومبیل بسته به شرایط جوی و ... از ویژگی‎هایی است که در هر دوی این خودروها یافت می‌شوند. البته با خرید بنزS350 ، سیستم کلید هوشمند و مجهز به استارت دکمه‌ای و سیستم ضد سرقت، قفل و باز کردن درب‌ها بدون کلید، ستون جمع شونده فرمان در هنگام تصادف، قفل فرمان خودکار، سیستم تصادف، سیستم دزدگیر به همراه آژیر و سیستم تشخیص درب ماشین در شب (Night Vision ) را دریافت می‌کنید که امنیت بیشتری برای شما به همراه دارند. 

با این اوصاف خریدوفروش بنز S350  در مقایسه با رقیبش یعنی بی‎ام‎و  328I انتخابی سلیقه‌ای خواهد بود. هر دوی این اتومبیل‌ها از قدرت فوق‌العاده‌ای برخوردارند و ازنظر امنیت و امکانات رفاهی نیز در سطح بالاترین استانداردهای روز دنیا قرار می‌گیرند. بااین‌حال اگر هنوز بین خرید این خودروها شک دارید بهتر است کمی به سلایق شخصی خود توجه کنید و به‌ظاهر آن‌ها نیز توجه کنید. بی‌ام‎و همیشه خودرویی جمع‌وجورتر و جوان‌پسندتری بوده و بنز در عوض شکیل‌تر از همیشه ظاهر شده است. با کنار هم قرار دادن این موارد، می‌توانید تصمیم درستی در انتخاب میان خرید بنز S350  و بی‎ام‎و  328I  بگیرید.

 

منبع : ویرلن

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان