بنزهای کروک کلاس ۰;Eو رقبای آن‌ها را بهتر بشناسید

مرسدس بنز سابقه طولانی در ساخت بهترین خودروهای کروک جهان دارد. این خودروساز آلمانی معمولاً برای همه کلاس‌های خود یک نمونه کروک نیز در نظر گرفته است تا در همه بازه‌های قیمتی سلایق مختلف افراد را نیز پوشش دهد

بنزهای کروک کلاس  Eو رقبای آن‌ها را بهتر بشناسید

مرسدس بنز سابقه طولانی در ساخت بهترین خودروهای کروک جهان دارد. این خودروساز آلمانی معمولاً برای همه کلاس‌های خود یک نمونه کروک نیز در نظر گرفته است تا در همه بازه‌های قیمتی سلایق مختلف افراد را نیز پوشش دهد. رقبای جدی این خودروسازی نیز برای جا نماندن از این قافله و از دست ندادن بازار کروک‌ها مدل‌های تا دندان مسلح را به نبرد با این خودروسازی فرستاده‌اند. در بازارهای جهانی خودروهای کروک آئودی، پورشه، بی ام و سه رقیب اصلی این خودرو سازی محسوب می‌شوند؛ که به جز آئودی دو خودرو سازی دیگر آلمانی یعنی پورش و بی ام و در ایران نیز در مقابل مرسدس بنز صف آرایی کرده‌اند.

مرسدس بنز کلاس E به‌عنوان کلاس خودروهای لوکس سایز متوسط در ایران حضوری چشمگیر دارد و موفقیت‌های زیادی برای مرسدس بنز به همراه داشته است. در بازار خرید وفروش مرسدس بنز کلاس E کروک در ایران دو گزینهE200 و E350 در دسترس است. پورشه با مدل محبوب باکستر و بی ام و با سری 4 کروک 428i در رقبای اصلی بنزهای کروک کلاس E محسوب می‌شوند و عرصه را بر این خودروها تنگ کرده‌اند. در ادامه به معرفی و بررسی هر یک از این خودروها خواهیم پرداخت.

مرسدس بنز E200 و E350

به این دلیل که هر دو خودرو از یک اتاق مشترک یعنیA207 ساخته‌شده‌اند و فقط در قسمت موتور با یکدیگر متفاوت‌اند از آوردن مشخصات آن‌ها به‌صورت مجزا خودداری می‌کنیم. هر دو نمونه‌های موجود در ایران مربوط به سال 2012 هستند و از این نظر نسل چهارم خودروهای کلاس E کروک محسوب می‌شوند. طراحی خودرو در جلو کاملاً شبیه به خودروهای کلاس E سدان نسل چهارم است و تنها جلوپنجره آن‌ها کمی متفاوت شده است. طراحی تهاجمی و اسپرت این کلاس فوق‌العاده زیباست و مرسدس بنز در این بخش کار خود را به خوبی انجام داده است.

درون کابین همه‌چیز در بالاترین سطح کیفیت قرار دارد. داشبورد با طراحی چرم و چوب همخوانی خوبی با صندلی‌های چرمی دارد. در حالت بدون سقف زیبایی خودرو با این تریم چرمی و چوبی دو چندان می‌شود. امکانات راحتی خودرو از کلاس اسپرت بالاتر است و متریال و طراحی خودرو نشان‌دهنده لوکس بودن آن است. ویژگی خاص نسخه کروک قرارگیری گرم‌کن پشت‌سری و بادشکن‌های خاص روی ستون‌ها و شیشه جلو است تا باد کمتر باعث اذیت سر نشینان شود.

مدل E200 به یک موتور 2 لیتری توربو شارژ با خروجی 201 اسب بخار مجهز شده است و موتور E350 نیز از نوع 3 لیتری V6 توربو است که توانایی تولید 261 اسب بخار نیروی خروجی را دارد. هر دو خودرو به گیربکس 7 سرعته اتومات مجهز شده‌اند. شتاب e200 برابر با 7.1 ثانیه است اما E350 با موتور قوی‌تر برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت تنها به 6 ثانیه زمان نیاز دارد. خرید مرسدس بنز E200 و E350 به افرادی که به خودروهای کروک لوکس علاقه دارند توصیه می‌شود. قیمتمرسدس بنز e200 و e350در محدوده 800 تا 850 میلیون تومان قرار دارد.

پورشه باکستر 6 سیلندر S

پورشه باکستر محبوب، خودرو 2 سرنشینه اسپرتی با موتورهای متوسط است که با ظاهر جذاب خود خیابان‌ها را به آتش می‌کشد. در همان نگاه اول به این خودرو متوجه خواهید شد که با یک سوپر اسپرت سریع طرف هستید. زبان طراحی پورشه به باکستر اصالت بخشیده است و تغییر کم در طراحی چراغ‌ها به همراه رینگ‌های 19 اینچی آن را از پورشه کیمن متمایز کرده است. در عقب وجود یک باله تکمیل‌کننده طراحی بی‌نقص خودرو است. درون کابین به‌کلی از باروکش چرم تزئین شده که به آن ظاهری یک تکه بخشیده است. با اینکه در بین خودروهای اسپرت، باکستر دارای کابین لوکسی محسوب می‌شود اما ازلحاظ امکانات رفاهی در مقابله باکلاس E در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد.

دو مدل موتور برای باکستر در نظر گرفته‌شده است؛ مدل معمولی 6 سیلندر 2.7 لیتری با خروجی 241 اسب بخار و مدل S که به موتور 6 سیلندر 3.2 لیتری و خروجی 291 اسب بخار مجهز شده است. هردو مدل با جعبه‌دنده دستی و s tronic دسترس‌اند که مدل S دنده دستی با شتابی در حدود 5.4 ثانیه سریع‌ترین ترکیب را ارائه می‌دهد. قیمت این خودرو در ایران در حدود 850 تا 900 میلیون تومان در مدل 2012 است.

بی ام و سری 4

بی ام و سری 4 کروک توانسته است بازار بهتری از نمونه کوپه داشته باشد که معمولاً برعکس این موضوع رخ می‌دهد. دلیل محبوبیت این کروک زیبا طراحی فوق‌العاده در کنار عملکرد عالی آن است. اگر بنا به مقایسه باشد بی ام و سری 4 کروک رقیب مناسب‌تری برای سریE کروک محسوب می‌شود. طراحی بیرونی خودرو در بهترین حالت ممکن قرار دارد و درون کابین به دلیل طراحی به ‌روز تر رقیب تادندان ‌مسلحی برای مرسدس بنز e200 و e350 کروک محسوب می‌شود. از لحاظ طراحی و امکانات هردو خودرو را باید در یک سطح دانست و برتری خاصی بین طرفین دیده نمی‌شود.

اما ازلحاظ موتوری، 428iبا اینکه به موتور 2.0 لیتری مجهز شده با توان 252 اسب بخاری خروجی بهتری از کلاس E دارد. شتاب این خودرو از حالت سکون تا سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنها 6.3 ثانیه است که کمی از مرسدس بنز e350کندتر است. قیمت این خودرو در مدل 2016 به 850 میلیون تومان می‌رسدو در مقابل کلاسe مدل 2012 ارزش خرید کمی بیشتری دارد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان