ایرانیان هوشیار باشند، کشور عمان ویزای کار ندارد

فعالان در حوزه گردشگری ایران و عمان اعلام کردند که برخلاف اینکه ویزای کار کشور عمان وجود نداشته، اما دلالانی هستند که با همدستی برخی از شرکت ‌های حاضر در عمان ویزای ۳۵۰ ریالی را به جویندگان کار ۱۵۰۰ ریال عمان (معادل ۴۸ میلیون تومان) می‌فروشند

ایرانیان هوشیار باشند، کشور عمان ویزای کار ندارد

ویزای کار کشور عمان

فعالان در حوزه گردشگری ایران و عمان اعلام کردند که برخلاف اینکه ویزای کار کشور عمان وجود نداشته، اما دلالانی هستند که با همدستی برخی از شرکت ‌های حاضر در عمان ویزای 350 ریالی را به جویندگان کار 1500 ریال عمان (معادل 48 میلیون تومان) می‌فروشند. ابراهیم محفوظی، از فعالان بازار عمان در این خصوص گفته است: هیچ کدام از این افراد با این نوع از ویزا نمی ‌توانند شغلی پیدا کرده و آنها در نهایت خواهند توانست در کشور عمان به طور آزادانه گردش کنند. افراد زیادی شاهد ورود ایرانی ‌هایی هستند که بدون به همراه داشتن پول کافی وارد خاک عمان شده اند، اما دلیل ورود این افراد بدون داشتن توان مالی کافی چی چیزی است؟ با الی گشت همراه شوید تا در مورد این خبر بیشتر بدانیم.

ویزای کار کشور عمان وجود ندارد

اینگونه به نظر می ‌رسد که سوء ‌استفاده از جویندگان ایرانی کار توسط برخی از دلالان ایرانی، باعث شلوغ شدن دادگاه ‌های عمان شده و پیش از این نیز سفارت ایران در عمان نسبت به این موضوع هشدار داده بود. فعالان گردشگری در این حوزه درخواست کرده ‌اند تا مسئولان اجازه ندهند که بازار عمان نیز دچار اتفاقاتی همچون بازار ترکیه، گرجستان، صربستان، ارمنستان و غیره شود، زیرا این اتفاقات در نهایت باعث شد تا صربستان لغو روادید ایرانی ‌ها را پس بگیرد. علاوه بر اینکه سرازیر شدن افراد بیکار به عمان، گردشگری و فروش صنایع دستی ایران را تهدید می‌کند، حتی با ورود این قشر از افراد، دادگاه ‌های عمان از پرونده شکایت ایرانی ‌ها از دیگر ایرانی‌ ها پر شده است. محفوظی معتقد است که گردشگران ایرانی برای ورود به عمان می بایست آنالیز شوند و ویزای فرودگاهی نیز برای آنها باید لغو گردد. وقتی مسافران از طریق دفاتر گردشگری وارد عمان شوند، علاوه بر تعهد این دفاتر به حضور مسافر ایرانی در عمان، وقوع دزدی و دعوا بین این افراد نیز کاهش پیدا می‌کند.

ویزای کار کشور عمان وجود ندارد

محفوظی در ادامه افزود: برخلاف تصور برخی که فکر می‌ کنند همانند امارات، ویزای کار کشور عمان را می توان دریافت کرد، لازم به ذکر است در این کشور چیزی به نام ویزای کار کشور عمان وجود ندارد. در عمان تنها شرکت‌ ها می‌توانند درخواست نیروی کار داشته باشند، بر اساس درخواست یک شرکت، نیروهای کار با ویژگی‌ های مشخص استخدام می ‌شوند. بنابراین ما چیزی به نام ویزای کار آزاد در عمان نداریم ولی متاسفانه مردم این آگاهی را نداشته و فکر می‌ کنند اگر بیایند کار پیدا می‌ کنند. او همچنین توضیح داده است که یک سری از شرکت ‌ها که مجوز استخدام نیروی انسانی اضافه دارند، متاسفانه با برخی دلال ‌ها همکاری کرده و ویزای کارمندهایشان را به افرادی که نمی ‌شناسند می ‌فروشند، اما هم مشکل برای فرد خریدار پیش آمده زیرا نمی ‌تواند کار پیدا کند و علاوه بر این اگر دولت عمان متوجه شود، شرکت را مجازات می‌کند چون فرد را استخدام نمی‌کند.

ویزای کار کشور عمان وجود ندارد

محفوظی در انتها اشاره کرد: کسانی که از شهرهای جنوبی در تور دلالان شرکت‌ های حاضر در عمان می‌ افتند، با قانون آشنا نیستند و کمتر به سراغ اداره کار می‌ روند تا مسیر این دلالی بسته شود. بهتر است ایران از تجربه اعزام نیروی کار به آلمان، کانادا و استرالیا استفاده کند. این کشورها از وزارت کار درخواست نیرو کردند و در نهایت وزارت کار با گزینش نیروها، آنها را به کشورهای درخواست کننده ارسال نموده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان