صالحی در بازدید از هشتمین جشنواره مد و لباس فجر:

توجه جدی به طراحی مد و لباس مشهود است/ تا تولید انبوه فاصله داریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از هشتمین جشنواره مد و لباس فجر گفت: در این جشنواره توجهی جدی به حوزه طراحی در صنعت مد و لباس شده است.

توجه جدی به طراحی مد و لباس مشهود است/ تا تولید انبوه فاصله داریم

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر دیروز ضمن بازدید از بخش‌های مختلف هشتمین جشنواره مد و لباس فجر گفت: در گذشته در زمینه طراحی مد و لباس کپی‌برداری و تقلید داشتیم ولی در بازدیدی که از هشتمین جشنواره مد و لباس فجر داشتم مشاهده شد که توجه جدی به طراحی خلاقانه با الهام از هویت ایرانی اسلامی شده است.

سیدعباس صالحی افزود: اگر توجه به طراحی در گذشته در حاشیه بود، ولی امروز در این جشنواره نقش حائز اهمیتی پیدا کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در برگزاری جشنواره های مد و لباس باید از ظرفیت‌های مناطق مختلف کشور در این زمینه الهام بگیریم و طراحی‌های جدید و خلاق خلق کنیم.

وی تصریح کرد: امسال در جشنواره مد و لباس فجر به مکران توجه شده است. مکران بخشی از کشورمان است که دارای ظرفیت‌های بسیاری است. توجه به این حوزه اتفاق مهمی است. به این معنا که بخشی از ظرفیت و هویت ایرانی عرضه شده است و در سال‌های آینده نیز می‌توان با توجه به ظرفیت‌های شمال، جنوب، شرق و ... کشور این مسیر را ادامه داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در حوزه مد و لباس یک جریان نوآورانه و خلاق پیش رو داریم و تا مرحله تولید انبوه فاصله داریم، ولی باید با شکیبایی منتظر محصول و میوه آن باشیم.

صالحی افزود: در بخش طراحی و اجرای مد و لباس باید به همگرا بودن با اخلاق و هنجارهای جامعه نیز توجه داشته باشیم.

وی درباره نقش رسانه‌ها در اطلاع رسانی مد و لباس گفت: هر چقدر رسانه‌ها در این زمینه فعال‌تر باشند شتاب این حوزه بیشتر می‌شود. ما دارای رسانه‌های متنوعی از جمله رسانه ملی، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و فضاهای مجازی هستیم که اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی با ویژگی‌های بومی و فرهنگ ملی ایرانی اسلامی داشته باشیم باید به مد و لباس هم توجه داشته باشیم.

وی در عین حال تصریح کرد: هر چقدر در حوزه مد و لباس هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ فرهنگی درون‌زاتر باشیم کمک بسیاری به این بخش در کشور می‌شود و رسانه‌ها نیز می‌توانند در این مسیر به هویت ایرانی‌مان کمک کنند.

صالحی ادامه داد: در جشنواره امسال حرکت‌های رو به جلویی داشتیم و حضور موسسات حوزه لباس و همچنین بخش آموزش در نمایشگاه از اتفاقات خوب این دوره بود.

وی افزود: این نمایشگاه فرصتی را فراهم کرده است تا بین تولیدکننده و مصرف‌کننده ارتباط مستقیم پدید آید. همچنیین تفاهم‌نامه‌هایی که بین طراحان و تولیدکنندگان شکل می‌گیرد از جمله اتفاقات خوب این نمایشگاه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان