فوتبال جهان؛ چلسی از دو پنجره نقل‌وانتقالات محروم شد

فوتبال جهان - فیفا باشگاه چلسی را به دلیل تقض قانون ممنوعیت جذب بازیکنان خارجی زیر سن قانونی نقره‌داغ کرد.

فوتبال جهان؛ چلسی از دو پنجره نقل‌وانتقالات محروم شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فیفا، کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرد که باشگاه فوتبال چلسی و اتحادیه فوتبال انگلیس را به دلیل تخطی از قانون ممنوعیت جذب بازیکنان زیر سن قانونی (18 سال) مجازات کرد.

بر این اساس، باشگاه چلسی به نقض ماده 19 اساسنامه نقل و انتقالات فیفا در جذب 29 بازیکن خارجی زیر سن قانون متهم و علاوه بر آن چند تخلف دیگر این باشگاه در حوزه ثبت نام بازیکنان غیرمجاز هم اثبات شده است.

به همین دلیل باشگاه چلسی از خرید بازیکن جدید در بازار داخلی و خارجی تا تابستان سال 2020 محروم شده است و به این ترتیب در پنجره‌های تابستان 2019 و ژانویه 2020 اجازه جذب بازیکن نخواهد داشت. این مجازات شامل تمام تیم‌های فوتبال باشگاه چلسی در بخش مردان می‌شود اما تیم‌های فوتبال زنان و فوتسال باشگاه را دربرنمی‌گیرد. این مجازات مانع از فروش بازیکن توسط آبی‌پوشان لندن نمی‌شود.

علاوه بر محرومیت از خرید بازیکن تا تابستان سال 2020، چلسی ملزم به پرداخت جریمه‌ای نقدی معادل 600 هزار فرانک سوئیس شده است. در همین حال فیفا به باشگاه چلسی 90 روز مهلت داده که تکلیف آن دسته از بازیکنان زیر سن قانونی که به صورت غیرمجاز اقدام به جذب آنها کرده را مطابق قانون مشخص کند.

 

اتحادیه فوتبال انگلیس هم به دلیل همکاری با باشگاه چلسی برای ثبت نام بازیکنان زیر سن قانونی متخلف و از سوی فیفا به پرداخت 510 هزار فرانک سوئیس محکوم شده است. این سازمان 6 ماه مهلت دریافت کرده تا در خصوص شرایط مورد برای نقل و انتقالات بین‌المللی و ثبت اولیه بازیکنان زیر سن قانونی در فوتبال انگلیس، شفاف‌سازی کند.

باشگاه چلسی و اتحادیه فوتبال انگلیس با دریافت احکام انضباطی‌شان این فرصت را دارند که اعتراض خود را به کمیته استیناف فیفا و پس از آن دادگاه حکمیت در ورزش (CAS) اعلام کنند.

مجازاتی که فیفا برای باشگاه چلسی در نظر گرفته، مشابه مجازاتی است که این سازمان برای باشگاه‌های بارسلونا، اتلتیکومادرید و رئال مادرید در نظر گرفت. بارسلونا و اتلتیکومادرید به دلیل جذب بازیکنان خارجی زیر سن‌قانونی هر کدام یک سال و رئال مادرید 6 ماه از خرید بازیکنان جدید محروم شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان