در گفتگو با خبرنگار مهر مطرح شد؛

التهاب بازار خودروربطی به خودروسازان ندارد/بومی سازی ۸۰ درصدقطعات

تبریز- وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص نوسانات اخیر بازار خودرو گفت: تلاطم بازار خودرو ارتباطی با خودروسازان ندارد و بیشتر مرتبط با اموری است که خارج از حیطه کنترل خودروسازان است.

التهاب بازار خودروربطی به خودروسازان ندارد/بومی سازی 80 درصدقطعات

رضا رحمانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت خودروسازان و نوسانات اخیر بازار خودرو بیان کرد: خودروسازان در ماه‌های اخیر با مشکلاتی مواجه بودند که این مشکلات در قالب کاهش تولید نمایان می‌شد.

وی افزود: امروز این مشکلات برطرف شده‌ و وضعیت خودروسازان با تولید بیشتر روزبه‌روز رو به بهبود یافته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: هم‌اکنون هر یک از شرکت‌های تولیدکننده خودرو، روزانه در حدود دو هزار خودرو تولید می‌کنند که این آمار در گذشته کمتر از هزار خودرو بود.

رحمانی تصریح کرد: با توجه به اتمام تلاطم‌های بازار خودرو و رفع مشکلات خودروسازان، امید است این رقم در آینده‌ای نه‌چندان دور به 2500 تا سه هزار خودرو در روز برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تعهدات معلق خودروسازان ابراز کرد: در پی بهبود وضعیت خودروسازان و کاهش نوسانات بازار خودرو، خودروسازان به‌صورت تدریجی به تعهدات خود عمل خواهند کرد.

وی در ادامه از تمامی افرادی که قادر به همکاری هستند دعوت به مشارکت کرد و گفت: امروزه باهمت قطعه سازان و خودروسازان بیش از 80 درصد قطعات خودرو بومی‌سازی شده و از تمامی کسانی که می‌توانند در داخلی سازی قطعات همکاری کنند، دعوت به عمل‌آورده می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در آینده‌ای نه‌چندان دور قادر خواهیم بود در سال حمایت از کالای ایرانی، با افتخار، تمام قسمت‌های خودرو را بومی‌سازی کنیم.

رحمانی در خصوص نظارت بر فروش اینترنتی خودرو بیان کرد: متأسفانه درگذشته حکایاتی در خصوص اینکه افرادی در شهرستان‌ها خودروها را پیش‌فروش می‌کردند و در پایتخت می‌فروختند، وجود داشت. اما هم‌اکنون با اعمال محدودیت خرید این مشکل حل‌شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان