مشترکان اینترنت کشور ریزش کرد/ بازگشت تدریجی رونق به اینترنت ثابت

آمارهای رسمی حوزه ارتباطات نشان می‌دهد، أتخاذ سیاست افزایش تعرفه اینترنت از سوی اپراتورهای موبایل باعث ریزش مشترکان اینترنتی آنها در فصل پاییز و روی آوردن آنها به اینترنت ثابت یا فرارشان از قید و بند اینترنت شده است.

مشترکان اینترنت کشور ریزش کرد/ بازگشت تدریجی رونق به اینترنت ثابت

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران پویا؛ با گسترش و نفوذ روزافزون تکنولوژی‌های ارتباطی در بدنه جامعه، اغلب کاربران دستگاه‌های دیجیتال با مفاهیمی نظیر پهن‌باند، ارتباطات ثابت و سیار و موضوعاتی نظیر اینترنت 3G و 4G آشنایی حداقلی پیدا کرده‌اند.

آمارها می‌گوید تعداد مشترکان اینترنت پهن‌باند در کشور طی سه ماهه پاییز نسبت به فصل تابستان کاهش 7.3 درصدی داشته است.

جدیدترین گزارش تحلیلی از وضعیت بازار ارتباطی کشور نشان می‌دهد تا پایان شهریور ماه سال جاری مجموعا 71 میلیون و 249 هزار و 601 مشترک اینترنت پهن‌باند در کشور داشتیم که از این تعداد، 10 میلیون و 35 هزار و 272 مشترک مربوط به «اینترنت پهن‌باند ثابت» و 61 میلیون و 214 هزار و 329 مشترک مربوط به بخش «اینترنت پهن‌باند سیار» بوده است.

اما در فاصله زمانی سه ماه (پایان آذر ماه)، مشترکان اینترنت پهن‌باند سیار با افت چشم‌گیری مواجه شده اما در عوض، مشترکان اینترنت پهن‌باند ثابت که طی فصول اخیر همواره با کاهش نرخ مواجه بودند، رشد حداقلی را تجربه کرده‌اند.

مشترکان اینترنت پهن‌باند سیار تا پایان آذر ماه سال جاری 55 میلیون و 794 هزار و 43 گزارش شده که به نسبت سه ماهه فصل تابستان افت حدودا 9 درصدی را نشان می‌دهد.

اما مشترکان اینترنت پهن‌‌باند ثابت با 1.5 درصد رشد به 10 میلیون و 189 هزار و 400 مشترک تا پایان سه ماهه سوم سال جاری رسیده‌اند.

پیش از انتشار این آمار، تسنیم در گزارش‌ها و گفت‌وگوهایی به وضعیت نابه‌سامان اینترنت ثابت و فعالان این حوزه پرداخت و از عدم توازن تعرفه‌های وضع شده توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای بخش ثابت و موبایل گفت؛ در آن گزارش‌ها فعالان صنعت ارتباطات ثابت به شدت از ارزان بودن تعرفه اینترنت موبایل معترض بودند و به صراحت از رکود حاکم بر بازارشان در رقابت با اپراتورهای موبایلی گفتند.

با این وجود، هشدارها ظاهرا مورد توجه فعالان و تصمیم‌سازان این عرصه قرار گرفته که شاهد ریزش مشترک در بخش ارتباطات موبایلی و افزایش میل کاربران به سمت پهن‌باند ثابت بوده‌ایم.

با وجود اینکه مشترکان اینترنت پهن‌باند سیار در شاخص سالانه، همچنان با رشد مواجه هستند اما صنعت، در حال برقراری نوعی توازن در بخش ثابت و سیار است که رفته رفته تغییر حالت آن عیان می‌شود.

هم‌اکنون (طبق آخرین آمار رسمی منتهی به آذر) ضریب نفوذ «اینترنت پهن‌باند» در کشور 80.39 درصد است که در مقایسه با سه ماهه تابستان 6.41 واحد (درصد) افت نشان می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان