فواید شناسه ۱۶ رقمی برای راستی آزمایی نهادهای گردشگری/جزئیات تسهیلات پلیس پس از ۱۲ سال

رئیس حراست ویژه پلیس مهاجرت و گذرنامه به تشریح فواید شناسه ۱۶ رقمی پلیس برای راستی آزمایی نهادهای حوزه گردشگری پرداخت و گفت: راهنمایان تور در کاهش تخلفات و جرائم در حوزه گردشگری نقش فوق العاده ای دارند.

فواید شناسه 16 رقمی برای راستی آزمایی نهادهای گردشگری/جزئیات تسهیلات پلیس پس از 12 سال

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سرهنگ داود محمدی در حاشیه مراسم روز جهانی راهنمایان گردشگری اظهار کرد: با عنایت به عدم درج مهر ورود و خروج و همچنین عدم درج روادید در گذرنامه اتباع خارجی شناسه 16 رقمی منحصر به فرد پلیس، زمینه ارائه خدمات مطلوب و مطمئن برای نهادهای خدمات دهنده به گردشگران خارجی فراهم آورده است و پلیس برای خدمات بهتر به گردشگران خارجی و اسان کردن سفر آنها آماده ایجاد بستر و ارائه اموزش‌های لازم به هتلها، بانکها، بیمه‌ها و آژانس‌ها و تمام نهادهای وابسته به گردشگری است.

وی ادامه داد: با پیگیری جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی و همکاری و مساعدت پلیس مهاجرت و گذرنامه، صدور کد ناجا به‌صورت سیستمی و با محوریت نقش راهنما در روز جهانی راهنما عملیاتی شد.

رئیس حراست ویژه پلیس مهاجرت و گذرنامه با ذکر نمونه‌هایی از خدمات ارائه شده به گردشگران خارجی توسط پلیس ایران گفت: در حالیکه این خدمات جز وظایف عادی و همیشگی ناجا بوده است، اما از منظر گردشگران خارجی پیگیری‌های پلیس کشورمان رضایت بخش و قابل تقدیر تلقی شده و حتی در مقایسه با عملکرد پلیس کشورهای صاحب نام در گردشگری دنیا برجسته ارزیابی شده است.

محمدی، سیاست تسهیل و تسریع در خدمات مرزیی مطابق با استاندارهای بین المللی و با الکترونیکی شدن فرایندهای کاری و کاهش دخالت انسانی را از اهداف پلیس و نهادهای وابسته دانست که عدم درج مهرها و روادید را در راستای همین خط مشی دانست.

وی از تسهیلات مرزی پلیس به پیشگامی ناجا در عملیاتی کردن منطقه آزاد اروند کنار پس از 12 سال و تاثیر مثبت آن در سفر بیش از یک میلیون گردشگر از این طریق اشاره کرد.

در ادامه این مقام انتظامی ابراز داشت: پلیس آماده برگزاری کارگاههای آموزشی با همکاری معاونت آموزشی سازمان میراث فرهنگی برای راهنمایان و سایر نهادهای وابسته است.

رئیس حراست ویژه پلیس مهاجرت و گذرنامه در پایان ضمن تبریک به مناسبت روز جهانی راهنمایان بر نقش فوق العاده راهنمایان تور در کاهش تخلفات و جرائم در حوزه گردشگری از منظر پلیس تاکید کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان