موافقت با ۶۰ درصد درخواست‌های نقل‌وانتقال فرهنگیان

معاون توسعه مدیریت‌وپشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز ثبت‌نام اسکان نوروزی فرهنگیان گفت: ۶۰ درصد تقاضاهای نقل‌وانتقال انجام می‌شود.

موافقت با 60 درصد درخواست‌های نقل‌وانتقال فرهنگیان

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علی الهیار ترکمن در یک برنامه تلویزیونی درباره نقل و انتقال فرهنگیان در سال 98 اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش سالانه با حجم زیادی از تقاضاها برای نقل و انتقال درون استانی و برون استانی مواجه است و تمهیداتی که برای نقل‌وانتقال پیش‌بینی کردیم شامل کارکنان رسمی، رسمی آزمایشی، پیمانی و قراردادی است و این افراد می‌توانند تقاضای خود را ارائه دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که "آیا فرهنگیان برای ارائه تقاضای نقل‌وانتقال محدودیتی دارند" گفت: کارکنان به هر دلیلی می‌توانند تقاضای انتقال داشته باشند اما برای آموزش‌وپرورش مهم است که خلاء نیروی انسانی در منطقه مبداء ایجاد نشده و تراز نیروی انسانی به هم نریزد و حفظ توازن نیروی انسانی در مناطق مهمترین فاکتور در نقل‌وانتقال نیروی انسانی است البته برای افرادی که اولویت ویژه‌ای دارند، شرایط را به صورت ویژه‌تر بررسی می‌کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌و پرورش گفت: آنطور که در بخشنامه نقل‌وانتقال اشاره شده است برای انتقال موقت و دائم شرایطی اعلام شده به عنوان مثال برای انتقال موقت فرد باید حداقل 2  سال سابقه کار داشته باشد و در منطقه مبدا به این نیروی انسانی نیاز نباشد و برای انتقال دائم، فرد باید حداقل 5 سال سابقه کار تمام‌وقت داشته و تعهدی نیز به منطقه مبداء نداشته باشد البته برای موارد خاص مانند افرادی که در دانشگاه‌ها پذیرفته شده‌اند و انتقال همسران فرهنگی به تبعیت از همسر به‌صورت ویژه بررسی‌هایی انجام می‌دهیم.

60 درصد تقاضاهای نقل‌وانتقال انجام می‌شود

الهیار ترکمن ادامه داد: به صورت میانگین تا 60 درصد درخواست‌های نقل و انتقال انجام می‌شود و 40 درصدی که انجام نمی‌شود یا فرد شرایط لازم را نداشته یا به دلیل ساماندهی نیروی انسانی انجام نشده است؛ همه ساله آموزش و پرورش برای نقل و انتقال به لحاظ سفارش‌‌ها بسیار تحت فشار است اما آنچه برای ما اهمیت دارد ساماندهی نیروی انسانی است.

وی با تاکید بر اینکه امسال نقل و انتقالات را زودتر از سال‌های گذشته آغاز کردیم، عنوان کرد: بر این اساس تکلیف کارمندان سریعتر مشخص شده و استان‌ها در شرایط باثبات‌تر قرار می‌گیرند.

اعلام نتایج نقل‌وانتقال موقت؛ پایان فروردین/ دائم؛ پایان اردیبهشت

الهیار ترکمن گفت: تا پایان اردیبهشت نتایج نقل و انتقال‌ها مشخص می‌شود البته از 15 تا 25 شهریور ماه بازه زمانی را برای نقل و انتقال اضطراری تعیین کرده‌ایم تا افرادی که شرایط شرایط خاصی برای آنها ایجاد شده است درخواست خود را ثبت کنند اما به فرهنگیان می‌گویم که خیلی به این نقل و انتقال اضطراری متمرکز نشوند و درخواست خودرو در بازه زمانی تعیین شده ثبت کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ثبت درخواست فرهنگیان برای نقل و انتقال آغاز شده و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد، عنوان کرد: فرهنگیان باید به سامانه انتقال مراجعه کنند و بعد از ثبت درخواست خود مدارک و مستندات را به ادارات امور اداری مناطق ارائه دهند که کار بررسی درخواست‌ها در مناطق شروع و برای مرحله بالاتر به استان‌ها اعلام می‌شود همچنین نتایج انتقال موقت تا پایان فروردین و نتایج انتقال دائم تا پایان اردیبهشت 98 مشخص می‌شود.

تازه معلمان درخواست انتقال ندهند

الهیار ترکمن ادامه داد: فرهنگیان با توجه به مفاد بخشنامه و دارا بودن شرایط، درخواست خود را ثبت کنند همچنین افرادی که تازه معلم شده‌اند و تعهد خدمت دارند با توجه به اینکه آموزش و پرورش آن‌ها را برای خدمت در منطقه و بوم  خودشان تربیت کرده است توجه داشته باشند برای انتقال آنها تا زمانی که تعهدشان تمام نشده است محدودیت داریم بنابراین درخواست خود را ثبت نکنند.

آموزش و پرورش آماده اسکان 11 میلیون نفر روز مسافر نوروزی

وی در ادامه صحبت‌های خود درباره اسکان نوروزی فرهنگیان عنوان‌کرد: ستادهای اسکان در استان‌ها فعال شده‌اند و علاوه بر مراکز اسکان و باشگاه‌های فرهنگیان برخی مدارس که شرایط لازم را برای اقامت خوب و مناسب فرهنگیان دارند، شناسایی شده و تجهیزات آماده استقرار در آنها است و آموزش و پرورش خود را آماده پذیرش 11 میلیون نفر روز مسافر نوروزی در مراکز اسکان کرده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فرهنگیان برای اسکان نوروزی باید در سامانه مدنظر تاریخ سفر و منطقه مورد نظر خود را مشخص کنند، ادامه داد: آنها همچنین می‌توانند از طریق ادارات رفاه مناطق درخواست خود را ارائه دهند و قبل از حرکت به مقصد باید حتما ثبت‌نام کرده باشند تا کار پذیرش آنها به خوبی انجام شود.

الهیار ترکمن گفت: ثبت‌نام فرهنگیان برای اسکان نوروزی شروع شده و تا 24 اسفند ادامه دارد و اگر آنها برای این کار ثبت‌نام نکرده باشند به دلیل ازدحام در ایام نوروز اسکان آنها با مشکل مواجه می‌شود بنابراین توصیه می‌کنم که قبل از حرکت ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی درباره اسکان افراد غیر فرهنگی در مراکز آموزش و پرورش بیان‌کرد: در جاهایی که ظرفیت بیشتر از تقاضای ارائه شده از سوی فرهنگیان است این ظرفیت اضافه در اختیار سایر افراد قرار می‌گیرد اما تأکید می‌کنم که اولویت ما برای پذیرش با فرهنگیان است، درخواست‌هایی که از طرف افراد غیر‌فرهنگی ارائه می‌شود با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی است مثلاً ما ظرفیت خود را به آنها اعلام می‌کنیم و برخی مسافران نوروزی از سوی‌ میراث فرهنگی به مراکز اسکان آموزش و پرورش هدایت می‌شوند.

الهیار ترکمن‌ با اشاره به اینکه مدارس درجه‌بندی شده‌اند و شامل ممتاز،  درجه یک و دو هستند، افزود: حداقل امکانات از جمله تخت خواب، یخچال و تلویزیون در اتاق‌ها فراهم است و آشپزخانه‌ها به‌صورت مشترک است به گونه‌ای که هر چند اتاق از یک آشپزخانه استفاده می‌کنند و امکانات استحمام هم پیش‌بینی شده است؛ استفاده از مراکز اسکان نوروزی تعرفه‌های مشخصی دارد که بر اساس درجه‌بندی تعیین می‌شود و این تعرفه‌ها به صورت حداقلی است چرا که ما به اسکان‌نوروزی به چشم انتفاع نگاه نمی‌کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان