کاشت ۱۱۰۰ درخت کهنسال در خیابان ولیعصر (عج) آغاز شد + تصاویر

کاشت ۱۱۰۰ درخت کهنسال در خیابان ولیعصر (عج) با حضور شهردار تهران و مسئولان مدیریت شهری آغاز شد.

کاشت 1100 درخت کهنسال در خیابان ولیعصر (عج) آغاز شد + تصاویر

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ پیروز حناچی صبح امروز در حاشیه مراسم اجرای پروژه ساماندهی و احیای درختان چنار خیابان ولیعصر (عج) که با حضور غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان فارسی، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، محمدعلی مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران، زهرا صدر اعظم نوری، آرش میلانی و افشین حبیب‌زاده و احمد مسجد‌جامعی از اعضای شورای شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: ما به تاسی از فرمایشات حضرت رسول اکرم (ص) که قطع درختان را به مثابه قتل انسان می‌داند و به احترام فرمایشات ایشان، تلاش فراگیری را برای توسعه فضای سبز تهران انجام خواهیم داد.

وی تصریح کرد: در همین راستا، پروژه ساماندهی و احیاء درختان چنار خیابان ولیعصر (عج) از سال گذشته کلید خورد و در سال 96، 740 اصله درخت در این محدوده قطع شد که تنها 16 اصله درخت رشد نکرد و امسال نیز 1100 درخت در این محدوده قطع خواهد شد.

شهردار تهران گفت: به جرات می‌توان گفت که خیابان ولیصعر در دنیا بی‌نظیر است و این خیابان با طول 18 کیلومتر یکی از بهترین خیابان‌ها محسوب می‌شود که در همین زمینه، پیشنهادی را به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مطرح کردیم تا این خیابان ثبت جهانی شود که البته سازمان میراث فرهنگی نیز این پیشنهاد را به دبیرخانه جهانی سازمان میراث فرهنگی ارائه کرده است.

حناچی ادامه داد: در گذشته 18 هزار اصله چنار در خیابان ولیصعر وجود داشت که هم‌اکنون این تعداد به 15 هزار اصله درخت رسیده است که تلاش خواهیم کرد تعداد این اصله درختان را در آینده و با برنامه‌ریزی افزایش دهیم.

وی با اشاره به اجرای پروژه ساماندهی و احیای درختان چنار خیابان ولیعصر گفت: این کار از خیابان پارک وی تا میدان راه آهن ادامه خواهد داشت و یکی از برنامه‌های اصلی شهرداری تهران، توسعه فضای سبز در پایتخت است که در همین زمینه برنامه‌ریزی مدونی را اجرا خواهیم کرد.

شهردار تهران همچنین به تملک 5 باغ در شهر تهران اشاره و خاطرنشان کرد: 3 باغ در مناطق 7،‌8 و 10 توسط شهرداری تهران و 2 باغ نیز در مناطق 14 و 2 با همکاری بنیاد مستضعفان تملک شده است که هزینه تملک این باغات از درآمد و وجوهاتی است که از حوزه قطع درختان تامین می‌شود.

حناچی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار اخذ شده، آلودگی هوا در پایتخت 20 درصد کاهش یافته است و ما نیز تلاش خواهیم کرد با اجرای سایر برنامه‌های حوزه‌های مختلف بویژه در حوزه حمل و نقل میزان آلودگی هوا را در آینده کاهش دهیم.

وی با اشاره به سن درختانی که در پروژه ساماندهی و احیاء درختان  چنار خیابان ولیعصر کاشته می‌شوند، گفت: سن درختانی که در این محدوده کاشته خواهد شد بین 10 تا 16 سال است و در واقع این درختان نهال نیستند ضمن اینکه برای نگهداشت آنها دقت کافی و وافی خواهد شد.

شهردار تهران همچنین به کمربند سبز شهر تهران اشاره کرد و گفت: این طرح در وسعت 1250 هکتار و با 800 هزار درخت کاشته خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان