در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ناگفته‌های قاضی پرونده ستایش از علت رفتار قاتل با دختر بچه افغان

یک قاضی دادگستری درباره علت رفتار قاتل ستایش با این دختر بچه افغان توضیحاتی داد.

ناگفته‌های قاضی پرونده ستایش از علت رفتار قاتل با دختر بچه افغان

ناگفته‌های قاضی پرونده ستایش از علت رفتار قاتل با دختر بچه افغانابراهیم اسلامی قاضی دادگستری در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: طی دو سال اخیر قاضی پرونده ستایش، زوجین و حقوق بشر و غیره بودم. همچنین در پرونده بنیتا به عنوان مشاور فعالیت داشتم، اما پرونده ستایش را به طور کامل تحت نظر داشتم.

وی در پاسخ به این سوال که بیشترین پرونده‌های قوه قضاییه چه پرونده‌هایی هستند؟ افزود: بیشترین پرونده‌های ارجاعی در قوه قضاییه مربوط به طلاق و نزاع‌های خانوادگی است.

این قاضی دادگستری در پاسخ به این سوال که نقطه مشترک پرونده قتل بنیتا، آتنا و ستایش چیست؟ گفت: این قتل‌ها به یکدیگر تشابه دارند و زائیده دردهای اجتماعی هستند، چراکه افراد در جامعه برای رفع نیازهای جنسی خود روش مناسبی ندارند.


بیشتر بخوانید: کودکان آسیب‌پذیرترین قشر جامعه هستند


اسلامی با بیان اینکه در کشور ما به مقوله‌ خانواده و بحث‌های تربیتی توجهی نمی‌شود، تصریح کرد: امروزه کنگره‌هایی با هدف افزایش سواد رسانه‌ای، عاطفی و مهارت‌های اجتماعی خانوادگی و فردی برگزار می‌شود.

وی افزود: با افزایش این مهارت‌ها می‌توانیم جامعه‌ خوب و ایمن همچون کشور‌های پیشرو داشته باشیم، هر چند که کشور‌های پیشرو مانند ما پشوانه‌ دینی، تاریخی و فرهنگی ندارند، اما در مقوله‌ خانواده خوب کار کردند.

این قاضی دادگستری گفت: در پرونده ستایش ناگفته‌‌ای نمانده است و طبق آسیب‌شناسی‌های انجام شده توسط روانشناسان و جامعه‌شناسان در این پرونده شاهد مشکلات خانوادگی و تربیتی قاتل و مقتول بودیم.

اسلامی به والدین توصیه کرد: باید در تربیت فرزندانمان از شیوه‌های صحیح زندگی کردن استفاده کنیم و به آن‌ها نحوه صحیح زندگی را بیاموزیم. همچنین باید بر رفتار فرزندان خود نظارت لازم و کافی داشته باشیم. در پرونده ستایش، خانواده قاتل (امیرحسین) توجه و نظارت کافی بر فرزند خود نداشتند و او تنها زندگی می‌کرد و با زنان به راحتی رابطه داشت و همچنین مشروبات الکلی مصرف می‌کرد. چرا یک نوجوان 15 ساله بدون نظارت خانواده زندگی می‌کرد.

این قاضی دادگستری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رشد فضای مجازی چقدر در افزایش پرونده‌ها تأثیرگذار است؟ تصریح کرد: ما امروز شاهد کوچ ارتکاب جرایم از فضای حقیقی به مجازی هستیم و بیشترین پرونده‌ها در هرزه نگاری، جنسیت و جرایم مالی است.

اسلامی به خانواده‌ها هشدار داد و گفت: باید خانواده‌ها رفتار فرزندان خود را بیشتر کنترل کنند و اعتقادات دینی و آگاهی آنان را افزایش دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان