نسل جدید تویوتا تاندرا برای رقابت نزدیک‌تر با آمریکایی‌ها!

هم‌اکنون بازار تراک‌های فول سایز با حضور نسل جدید شورلت سیلورادو، جی‌ام‌سی سی‌یرا دوج رم و همین‌طور فورد F-۱۵۰ بسیار داغ است اما در آیندهٔ نزدیک یک رقیب دیگر هم به این جمع اضافه خواهد شد چراکه تویوتا برنامه‌های خود برای ساخت نسل جدید تاندرا را اعلام کرده است

نسل جدید تویوتا تاندرا برای رقابت نزدیک‌تر با آمریکایی‌ها!

هم‌اکنون بازار تراک‌های فول سایز با حضور نسل جدید شورلت سیلورادو، جی‌ام‌سی سی‌یرا دوج رم و همین‌طور فورد F-150 بسیار داغ است اما در آیندهٔ نزدیک یک رقیب دیگر هم به این جمع اضافه خواهد شد چراکه تویوتا برنامه‌های خود برای ساخت نسل جدید تاندرا را اعلام کرده است. مدیرکل و معاون رئیس تویوتای آمریکای شمالی آقای «جک هولیس» طی مصاحبه‌ای با موتورترند در نمایشگاه شیکاگو برنامه‌های ساخت نسل جدید تاندرا را تأیید کرده است. وی صرفاً گفته است که این پیکاپ جدید به‌زودی معرفی خواهد شد اما اطلاعات دقیق‌تری از آن اعلام نکرده چراکه برنامه‌های تاندرای جدید هنوز نهایی نشده است.

آقای هولیس تاندرا را بخش مهمی از سبد محصولات تویوتا دانسته و گفته است که من واقعاً در رابطه با ساخت نسل جدید این پیکاپ هیجان‌زده هستم. این در حالی است که نسل کنونی تاندرا در نمایشگاه شیکاگو 2006 معرفی شده و با تجربهٔ فیس‌لیفتی در سال 2014 همچنان بدون تغییر کلی در حال تولید است. در نمایشگاه شیکاگو امسال نیز تویوتا نسخهٔ ویژه‌ای از تاندرا بنام TRD Pro را با ویژگی‌های جدید و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بروز شده با قابلیت سازگاری با کارپلی و اندرید اتو را معرفی کرده است.

درحالی‌که رقبای تاندرا با پیشرانه‌های بسیار مختلف و متنوعی از 2.7 لیتری چهار سیلندر توربو و 3 لیتری V6 توربودیزل گرفته تا 3.5 لیتری V6 توئین توربو و 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی به بازار عرضه می‌شوند، تویوتا فقط دو موتور V8 بنزینی را برای پیکاپ بزرگ خود ارائه می‌کند. پیشرانهٔ پایهٔ تاندرا از نوع 4.6 لیتری با 310 اسب بخار قدرت و 442 نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که موتور بزرگ‌تر با 5.7 لیتر حجم، 380 اسب بخار قدرت و 543 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

فعلاً مشخص نیست که نسل آیندهٔ تاندرا از چه پیشرانه‌هایی استفاده خواهد کرد اما شایعاتی به‌احتمال ارائهٔ یک نسخهٔ هیبریدی اشاره کرده‌اند. صرف‌نظر از آنچه که زیر کاپوت نسل آیندهٔ این پیکاپ ژاپنی قرار خواهد گرفت، عرضهٔ نسل جدید می‌تواند به افزایش فروش آن کمک کند زیرا هم‌اکنون درحالی‌که فورد و جنرال موتورز هرکدام سالانه نزدیک به یک میلیون دستگاه پیکاپ فول سایز به فروش می‌رسانند، تویوتا تاندرا طی سال‌های اخیر تنها کمی بیشتر از صد هزار دستگاه فروش داشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان