منطقه حفاظت شده رودخانه چالوس

منطقه حفاظت شده رودخانه چالوس در استان مازندران واقع شده است. این رودخانه از دامنه‌های البرز در قسمت کوه‌های کندوان سرچشمه می‌‌گیرد و پس از پیمودن بیش از ۸۵ کیلومتر به دریای خزر می‌ریزد

منطقه حفاظت شده رودخانه چالوس در استان مازندران واقع شده است. این رودخانه از دامنه‌های البرز در قسمت کوه‌های کندوان سرچشمه می‌‌گیرد و پس از پیمودن بیش از 85 کیلومتر به دریای خزر می‌ریزد.منطقه حفاظت شده رودخانه چالوس در استان مازندران واقع شده است. این رودخانه از دامنه‌های البرز در قسمت کوه‌های کندوان سرچشمه می‌‌گیرد و پس از پیمودن بیش از 85 کیلومتر و پیوستن آب رودخانه زانوسی و دونا به آن و هم‌چنین دَه‌ها چشمه و آبشار، از میان شهر چالوس عبور می‌کند و در میان دو روستای فرج‌آباد و محمد‌آباد به دریای خزر می‌ریزد.

وجود جاده تهران – چالوس در امتداد مسیر این رودخانه، دسترسی به آن را آسان کرده است. این مسیر در ردیف یکی از زیباترین مسیرهای ایران و حتی جهان قرار دارد.

مسیر این رودخانه و شعبات آن از سرچشمه تا مصب،‌ دارای چشم‌‌اندازهای زیبا و شگفت‌انگیز است. ارتفاعات کندوان، قله‌های علم‌کوه، پیچ و خم دره هزار چم،‌ چشمه‌سارها و آبشارهای هزارچم، دره‌های سیاه‌بیشه، پل زنگوله، هزارچم، چشم‌اندازهای جنگلی، سردرختی‌های بهاره، شالیزارهای سرسبز و مناظر و چشم‌اندازهای بدیع و شگفت‌‌انگیز از عناصر و جاذبه‌های طبیعی مسیر این رودخانه هستند.

پربازدیدترین ها:

حواشی رودخانه تفرجگاه‌های مناسبی دارد که مورد استفاده مسافران قرار می‌گیرد. صید انواع ماهی از این رودخانه و شعبات آن یکی دیگر از عناصر جاذب آن محسوب می‌شود.

منطقه حفاظت شده رودخانه چالوس
منطقه حفاظت شده رودخانه چالوس

منبع:
bezanimbiroon.ir

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان