فیس‌لیفت و به‌روزرسانی ون فولکس‌واگن ترنسپورتر

پیشینهٔ ون‌های سری ترنسپورتر فولکس‌واگن به سال ۱۹۴۹ و مدل‌های تایپ دو بازمی‌گردد. از آن زمان تاکنون این ون‌ها مجموعاً نزدیک به ۱۲ میلیون دستگاه فروش داشته‌اند و بنابراین یکی از محبوب‌ترین ون‌های دنیا هستند

فیس‌لیفت و به‌روزرسانی ون فولکس‌واگن ترنسپورتر

پیشینهٔ ون‌های سری ترنسپورتر فولکس‌واگن به سال 1949 و مدل‌های تایپ دو بازمی‌گردد. از آن زمان تاکنون این ون‌ها مجموعاً نزدیک به 12 میلیون دستگاه فروش داشته‌اند و بنابراین یکی از محبوب‌ترین ون‌های دنیا هستند. نسل کنونی این ون که نسل ششم آن محسوب می‌شود، در سال 2016 به بازار آمد و حالا به‌روزرسانی جامعی را تجربه کرده است. فولکس‌واگن نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ ترنسپورتر را در ولفسبورگ رونمایی کرده است. در این نسخهٔ جدید، علاوه بر تغییرات ظاهری و داخلی، بخش عمده‌ای از به‌روزرسانی‌ها بر افزایش دیجیتال‌سازی و قابلیت اتصال خودرو و همین‌طور ارائهٔ تکنولوژی‌های کمک‌رانندهٔ جدید تمرکز داشته است.

ترنسپورتر جدید که T6.1 نام گرفته، در نمای جلویی از جلوپنجرۀ بزرگ‌تر و چراغ‌های جدیدی برخوردار شده که به کراس‌اوور توآرگ و سدان فست‌بک آرتئون شباهت دارند. این تغییرات به همراه استفاده از LED در چراغ‌های عقب، نمای مدرن‌تری به ترنسپورتر بخشیده‌اند. در داخل نیز طراحی داشبورد خودرو بروز شده و در میانهٔ آن صفحه‌نمایش بزرگ‌تر 9.2 اینچی قرار گرفته که جدیدترین نسل از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MIB3 فولکس‌واگن را ارائه می‌کند. این سیستم به یک سیم‌کارت هم مجهز است که خدمات آنلاین مختلفی مثل رادیو اینترنتی و خدمات موسیقی را ارائه می‌کند.

علاوه بر این، ترنسپورتر برای اولین بار به صفحه آمپر دیجیتالی هم مجهز شده که با اندازهٔ 10.25 اینچی خود، اطلاعات مختلفی را در مقابل راننده به نمایش درمی‌آورد؛ اما فناوری‌های جدید ترنسپورتر T6.1 صرفاً محدود به این دو نمایشگر نمی‌شود چراکه هم‌اکنون تمامی تیپ‌ها و مدل‌های این ون حتی تیپ پایه به‌صورت استاندارد به تکنولوژی جدیدی بنام سیستم کمکی باد مجهز شده است. هنگامی‌که سنسورهای این سیستم وزن باد شدیدی را تشخیص دهند، سیستم به‌طور خودکار ماشین را پایدار نگه می‌دارد تا ایمنی آن حفظ گردد.

در همین حال، سیستم فرمان ترنسپورتر هم از هیدرولیکی به الکتریکی تغییر پیدا کرده که این تغییر امکان اضافه شدن سیستم‌های ایمنی جدیدی مثل سیستم کمک به حرکت میان خطوط، سیستم کمک پارک، سیستم کمکی تریلر و سیستم حفاظت جانبی را به طیف گستردهٔ سیستم‌های ایمنی قبلی خودرو فراهم کرده است. ازجملهٔ دیگ سیستم‌های ایمنی این ون آلمانی نیز می‌توان به سیستم کمکی دید عقب، هشدار ترافیک عقب، ترمز اضطراری خودکار و… اشاره کرد.

در بخش پیشرانه‌ها نیز برای ترنسپورتر 2019 یک موتور 2 لیتری دیزلی جدید ارائه شده که در چندین سطح قدرت مختلف قابل انتخاب خواهد بود. نسخهٔ توربوشارژ این موتور در سه سطح قدرت 90، 110 و 150 اسب بخاری به بازار عرضه می‌شود درحالی‌که نسخهٔ بای‌توربوی آن نیز با 200 اسب بخار قدرت قابل سفارش است. این نسخهٔ بای‌توربو به‌صورت استاندارد به گیربکس اتوماتیک دوکلاچه مجهز است درحالی‌که برای نسخهٔ 150 اسب بخاری هم همین گیربکس قابل سفارش خواهد بود. علاوه بر این، برای هردوی این نسخه‌ها امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Motion هم وجود دارد.

علاوه بر این، فولکس‌واگن نسخهٔ تمام الکتریکی ترنسپورتر T6.1 را هم ارائه خواهد کرد که توسط شرکت ABT توسعه پیدا کرده است. این نسخهٔ تمام الکتریکی 112 اسب بخار قدرت دارد و با پکیج باطری‌های 38.8 یا 77.6 کیلووات ساعتی به بازار عرضه خواهد شد که باطری‌های بزرگ‌تر با یک‌بار شارژ کامل انرژی لازم برای پیمودن بیش از 400 کیلومتر را فراهم می‌کنند. نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ فولکس‌واگن ترنسپورتر از پاییز آینده در مدل‌های مختلفی شامل ون باری، ون مسافربری (با نام‌های کاراول و مالتی‌ون) و کمپر ون (با نام کالیفرنیا) به بازار اروپا عرضه خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان