زنان برزیلی ؛ عکس روز کارناوال

در تصویر پیش رو، جمعی از زنان برزیلی را می بینید که در طبیعت زادگاهشان در کشور برزیل ژست گرفته اند. این عکس در واقع تنها بخشی از پروژه عظیم و متفاوت «اطلس زیبایی» است که به دست میهایلا نوروک (Mihaela Noroc) عکاس جوان رومانیایی ایجاد شده است. میهایلا درباره این عکس می نویسد:

عکس روز کارناوال ؛ Photo by : Mihaela Noroc
Photo by : Mihaela Noroc

در تصویر پیش رو، جمعی از زنان برزیلی را می بینید که در طبیعت زادگاهشان در کشور برزیل ژست گرفته اند. این عکس در واقع تنها بخشی از پروژه عظیم و متفاوت «اطلس زیبایی» است که به دست میهایلا نوروک (Mihaela Noroc) عکاس جوان رومانیایی ایجاد شده است. میهایلا درباره این عکس می نویسد:

در سال 2017 بود که این زنان خارق العاده و هنرمند رو در محله ای نزدیک شهر سالوادور برزیل ملاقات کردم. این خانم ها که در واقع اعضای یه گروه موسیقی سنتی اند، کار خودشون را از سال 2004 شروع کردن و هدفشون، پاسداشت سنت های بومی بود. نکته جالب درباره این خانم ها، تنوع سنی شون بود. به ندرت پیش میاد این رنج سنی رو تو یه گروه ببینی و من واقعا مجذوب رابطه گرمشون شده بودم. لذت و اشتیاق این خانم ها از کارشون به وضوح لمس می شد و تعجبی هم نداشت که سال 2016 برای اجرا در جشن اختتامیه بازی های المپیک دعوت شده بودند. به این ترتیب توجه کل دنیا را به محله شون جلب کردن و باعث افتخار تموم همشهری هاشون شدن.

جالب است بدانید هدف این زن جوان از پروژه اطلس زیبایی، نشان دادن زیبایی درونی و بیرونی زنان جهان در نقاط مختلف اکره زمین است. یعنی میهایلا برای آن که بتواند ایده جذابش را اجرا کند، دست کم 6 سال است که به کشورهای مختلف دنیا سفر می کند و تصویر زنان بسیاری را به ثبت رسانده است. نوروک، کتابی نیز با همین نام در سال 2017 به چاپ رساند که بسیار مورد توجه قرار گرفت. 

وقتی کنجکاویم تا از میهایلا نوروک بیشتر بدانیم، او خودش را این طوری معرفی می کند:

من یه عکاس 33 ساله از بخارست، پایتخت رومانی ام و بیش از 6 سال گذشته رو به کشورهای مختلف دنیا سفر کردم.

بابام نقاشه و به همین دلیل من از بچگی با رنگ ها احاطه شده بودم. وقتی شونزده سالم بود، هنر عکاسی رو کشف کردم اما متاسفانه در سال های بعدش نتونستم راه درآمدی از این هنر پیدا کنم و ناچار شدم که به سایر رشته ها رو بیارم تا یه حداقل درآمدی داشته باشم. تو همین اوضاع و احوال، تو وقت های آزادم، سفر بک پکری و با یه کوله پشتی رو تو کشورهای مختلف شروع کردم و همین موضوع من رو با تفاوت های موجود در سیاره مون آشنا کرد. همین شد که تو 27 سالگی تصمیم گرفتم شغل عادی‌م رو ترک کنم و تمام وقت و انرژی و پول پس اندازم رو صرف سفر و عکاسی کنم. درست همون موقع بود که اطلس زیبایی رو خلق کردم.

گرچه پروژه‌م در همه جای دنیا مشهور شده، اما هنوزم فکر می کنم من امروز همون آدمی ام که 6 سال پیش بود؛ کسی که عاشق سفر و کشف زیبایی مغفول مانده در هر زنیه. 

من، خودم رو یه زن عادی می دونم با همه کم و زیادش. برای رویام سخت کار می کنم و خوشبختانه این رویا، مخاطبای زیادی هم پیدا کرده؛ اما میلیون ها زن تو دنیا هستند که حتا از من هم سخت تر برای رویاهاشون تلاش می کنند و فعایت هاشون چندان دیده نمی‌شه. من امیدوارم این شانس رو داشته باشم تو این پروژه از بعضی هاشون عکاسی کنم و نشون بدم چقدر این خانم ها خاصن!

برای آشنایی بیشتر با عکس های میهایلا نوروک، پیشنهاد می کنیم نگاهی به صفحه the.atlas.of.beauty@ در اینستاگرام بیندازید. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان