دلار کاهشی شد

پس از آن‌که مذاکره‌کنندگان چینی و آمریکایی از نزدیک شدن طرفین به توافق بر سر مسائل تجاری خبر دادند، ارزش دلار کاهشی شد.

دلار کاهشی شد

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، تنها هفت روز تا مهلت زمانی مقرر شده توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای رسیدن به توافق تجاری با چین زمان باقی مانده است. دولت آمریکا پیش‌تر تهدید کرده که در صورت نرسیدن به توافق تا پایان ماه جاری میلادی، بر واردات کالاهایی به ارزش 200 میلیارد دلار از چین تعرفه 10 تا 25 درصدی اعمال خواهد کرد.

با این حال به نظر می‌رسد طرفین در مسیر دستیابی به توافق حرکت می‌کنند و هم ترامپ و هم شیء جین پینگ، رئیس جمهور چین در سخنانی جداگانه از وجود پیشرفت چشمگیر در مذاکرات خبر داده‌اند. آلفونسو اسپرزا، کارشناس ارشد بازار در مؤسسه " اواندا" گفت: با اقبال معامله‌گران به دارایی‌های پرریسک‌تر، دلار تحت فشار قرار گرفته است.

در آخرین دور معاملات هفتگی، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل شش ارز جهانی را اندازه می‌گیرد، با 0.1 درصد کاهش به 96.493 واحد رسید. با وجود اعلام خبر توافق آلمان و فرانسه بر سر اتخاذ موضع واحد در مبحث بودجه اتحادیه اروپا، هر یورو نسبتاً بدون تغییر و به ازای 1.1334 دلار معامله شد.

پس از آن که چین اعلام کرد کماکان به واردات ذغال سنگ از استرالیا ادامه خواهد داد، ارزش دلار استرالیا با صعود 0.6 درصدی به 0.7134 دلار آمریکا رسید. به دنبال انتشار شایعاتی مبنی بر توقف واردات ذغال سنگ استرالیا توسط چین، دلار استرالیا یک درصد ارزش خود را از دست داده بود و بورس سیدنی این کشور نیز دچار ریزش سنگینی شد.

در برابر سایر ارزها، هر دلار آمریکا به ازای 71.0448 روپیه هند، 1.3113 دلار کانادا، 1.0007 فرانک سوئیس، 110.6616 ین ژاپن و 6.7135 یوان چین مبادله شد. هم‌چنین تابلوی معاملات به ازای هر پوند رقم 1.3050 دلار را نشان داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان