معرفی کانسپت فورمنتور، اولین محصول مستقل کوپرا

کوپرا کراس‌اوور کوپهٔ کانسپتی بنام فورمنتور (Formentor) را پیش از اولین نمایش عمومی در نمایشگاه ژنو معرفی کرده است

معرفی کانسپت فورمنتور، اولین محصول مستقل کوپرا

کوپرا کراس‌اوور کوپهٔ کانسپتی بنام فورمنتور (Formentor) را پیش از اولین نمایش عمومی در نمایشگاه ژنو معرفی کرده است. هرچند این خودرو به‌عنوان یک کانسپت معرفی شده اما همانند خودرویی آمادهٔ تولید به‌عنوان اولین محصول مستقل کوپرا به نظر می‌رسد. فورمنتور از استایلی تهاجمی برخوردار است که ازجملهٔ ویژگی‌های برجستهٔ آن می‌توان به تناسبات پویا و خطوط شخصیت قدرتمند در طرفین بدنهٔ آن اشاره کرد. نمای جلویی فورمنتور اما شباهت زیادی به کراس‌اوور جدید تاراکو دارد درحالی‌که چراغ‌های عقب آن‌که با نواری LED به هم متصل شده‌اند نیز تاراکو را به یاد می‌آورند.

فورمنتور از کابینی با متریال باکیفیت برخوردار است. اولین چیزی که در اینجا بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند یک صفحه‌نمایش بزرگ 10 اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در میانهٔ داشبورد است که در کنار آن نیز صفحه آمپر دیجیتالی به چشم می‌خورد. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه این کراس‌اوور کوپه نیز می‌توان به صندلی‌های گود با پشتی فیبر کربنی، غربیلک فرمان D شکل کوپرا، تریم کرومی تاریک و تزئینات مشکی براق اشاره کرد درحالی‌که انتخاب‌گر دنده نیز نمای جدیدی دارد.

فورمنتور به قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی مجهز شده که فعلاً اطلاعات زیادی از آن منتشر نشده است. صرفاً گفته شده که این سیستم مجموعاً 245 اسب بخار قدرت تولید دارد و قابلیت پیمایش 50 کیلومتر به‌صورت تمام الکتریکی را برای خودرو فراهم می‌کند. نیروی این قوای محرکه توسط یک گیربکس دوکلاچه انتقال پیدا می‌کند درحالی‌که کوپرا کراس‌اوور خود را به قفل دیفرانسیل، تعلیق تطبیقی و سیستم فرمان پیشرفته هم مجهز کرده است. علاوه بر این، در این ماشین بسته به شرایط، راننده می‌تواند از بین حالات رانندگی مختلف یکی را انتخاب کند.

به گفتهٔ کوپرا، این کراس‌اوور به‌منظور ارائهٔ بالاترین سطح پویایی تنظیم شده است. همان‌طور که اشاره شد، کانسپت فورمنتور در نمایشگاه ژنو برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آمد درحالی‌که انتظار می‌رود نسخهٔ تولیدی نهایی آن در سال 2020 برای فروش به بازار عرضه گردد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان