بهترین رستوران های تفلیس برای امتحان کردن خینکالی!

خینکالی یکی از محبوب ترین غذاهای گرجستان است و مردم گرجی آن را در وعده های مختلف و در زندگی روزمره شان مصرف می کنند

بهترین خینکالی تفلیس ؛ Best Khinkali in Tbilisi

خینکالی یکی از محبوب ترین غذاهای گرجستان است و مردم گرجی آن را در وعده های مختلف و در زندگی روزمره شان مصرف می کنند. در واقع وقتی به عنوان توریست به تفلیس و شهرهای دیگر گرجستان سفر می کنید و از مردم محلی در مورد بهترین غذای گرجی بپرسید حتما خینکالی را به شما پیشنهاد می دهند. به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفتیم بهترین رستوران های تفلیس برای امتحان کردن خینکالی را به شما معرفی کنیم. اما قبل از هرچیز ببینیم اصلا این خینکالی چیست، از چه موادی تشکیل شده و چرا تا این حد محبوب و معروف شده است. پس در ادامه با الی گشت همراه باشید.

سفر به تفلیس

خینکالی چیست؟

خینکالی که هینکالی هم نامیده می شود نوعی دامپلینگ گرجی است که امروزه یکی از محبوب ترین و معروف ترین غذاهای ملی این کشور به حساب می آید. در سرتاسر گرجستان انواع بیشماری از خینکالی وجود دارد که تفاوتشان در ترکیبات و مواد داخل خینکالی و همین طور نحوه پیچیدن خمیر خینکالی است. با این حال، نوع سنتی و اصیل خینکالی از ترکیب گوشت چرخکرده (بره، گاو یا خوک)، پیاز، فلفل چیلی, نمک و دارچین تشکیل شده است. اما امروزه می توانید انواع مدرن تری از خینکالی را در سرتاسر گرجستان و شهر تفلیس پیدا کنید. یکی از محبوب ترین انواع خینکالی امروزی، خینکالی کالاکوری (Kalakuri) نامیده می شود که از ترکیب سبزیجات معطری مثل جعفری، شوید و گوشت تشکیل شده است.

بهترین رستوران های تفلیس برای خینکالی

نحوه صحیح خوردن خینکالی

خب، تصور کنید به رستوران رفته اید و بهترین خینکالی تفلیس را سفارش داده اید. مطمئنا اولین پرسشی که برایتان پیش می آید این است که خینکالی را چطور بخوریم. یکی از اشتباهات فاحشی که بسیاری از توریست ها مرتکب می شوند این است که سعی می کنند خینکالی را با کارد و چنگال بخورند. پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه این اشتباه را انجام ندهید، چون از نظر گرجی ها این توهین قابل بخشش نیست. خینکالی را باید با دست خورد و تنها برای برداشتن خینکالی از ظرف اصلی می توانید از چنگال و کارد کمک بگیرید. وقتی خینکالی را تهیه می کنند گوشتی که داخل آن قرار دارد خام است. به این ترتیب زمانی که خینکالی ها را می پزند آب گوشت خارج می شود و داخل خینکالی جمع می شود. بنابراین اولین نکته ای که باید مدنظر داشته باشید همین موضوع است. باید مراقب باشید که آب داخل خینکالی بیرون نریزد. برای این کار یک خینکالی را با دست بردارید و کمی رو به بالا بگیرید. بعد گوشه ای از آن را گاز بزنید و آب داخل آن را بخورید. وقتی مایعات داخل خینکالی تمام شد می توانید با خیال راحت آن را گاز بزنید و از طعم بی نظیر و خوشمزه آن لذت ببرید.

نحوه خوردن خینکالی

بهترین خینکالی تفلیس را در کدام رستوران ها بخوریم؟

رستوران پاسانوری ؛ Pasanauri

یکی از بهترین رستوران های تفلیس برای امتحان کردن خینکالی بدون شک رستوران پاسانوری است. این رستوران زنجیره ای در بسیاری از نقاط مرکزی شهر شعبه دارد و بهترین خینکالی تفلیس را به شما ارائه می دهد. شعبه رستوران پاسانوری در میدان (Maidan Square) هر روز به صورت 24 ساعته باز است. بنابراین هر زمانی که دلتان هوس خینکالی کرد می توانید به این رستوران بیایید و تجربه ای خوشمزه و لذیذ از آشپزی گرجی داشته باشید. میز و صندلی های این رستوران با دیوارهای چوبی از همدیگر جدا شده اند و فضایی خصوصی برای مشتریان ایجاد کرده اند.

  • آدرس: Griboedovi Str, Rustaveli Avenue, Tbilisi, Georgia
خینکالی چیست

رستوران زاخار زاخاریچ ؛ Zakhar Zakharich

اگر دوست دارید خینکالی گوشت بره را به سبک کوهستان های قفقاز نوش جان کنید پس رستوران زاخار زاخاریچ بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. نام این رستوران به خاطر ادای احترام به صاحب رستورانی به همین نام انتخاب شده است که در اواخر قرن نوزده یکی از میزهای خود را همیشه برای غذا دادن رایگان به فقرا اختصاص داده بود. در این رستوران می توانید بهترین خینکالی تفلیس را که با خمیر دست ساز و مواد خوشمزه و آبدار تهیه شده را نوش جان کنید.

  • آدرس: Mshrali Bridge (Dry Bridge), Dzveli Tbilisi T’bilisi, Tbilisi, Georgia
آشپزی گرجی

رستوران اتنو تسیسکویلی ؛ Ethno Tsisknili

یکی دیگر از رستوران هایی که بهترین خینکالی تفلیس را سرو می کند رستوران اتنو تسیسکویلی است که یکی از شعب گروه تسیسکویلی است و به خاطر آّبشار طبیعی و آسیاب آبی قدیمی اش فضایی منحصر به فرد و خاص ایجاد کرده است. در این رستوران می توانید بهترین خینکالی تفلیس را نوش جان کنید و از رقص زیبای سنتی گرجی و همین طور موسیقی های فولکلور و محلی لذت ببرید.

  • آدرس: Beliashvili st., Dighomi, Tbilisi, Georgia
رستوران اتنو تفلیس

رستوران برنارد ؛ Bernard

یکی دیگر از رستوران هایی که می توانید بهترین خینکالی تفلیس را در آن امتحان کنید رستوران برنارد است. این رستوران تا حدودی مشابه رستوران پاسانوری است و با میز و صندلی های چوبی و پارتیشن بندی های چوبی حریمی خصوصی و دلنشین برای غذا خوردن و گپ زدن به وجود آورده است. رستوران برنارد هر روز هفته و به صورت 24 ساعته باز است و در هر ساعتی از شبانه روز می توانید برای غذا خوردن و تجربه بهترین خینکالی تفلیس به این مکان بروید. فضا و محیط این رستوران بسیار دوستانه است اما در آخر هفته ممکن است کمی شلوغ بشود و به همین سرویس دهی با کمی معطلی صورت بگیرد.

  • آدرس: N 40 Zhiuli Shartava St, Tbilisi, Georgia
غذاهای گرجستان

رستوران اچ بی ؛ HB

هوفبرائو یا اچ بی یک رستوران زنجیره ای است که در سرتاسر گرجستان و تفلیس شعبه دارد و بیشتر بر آشپزی آلمانی تمرکز دارد. با این حال در این رستوران می توانید انواع غذاهای گرجی مثل خینکالی را هم با بهترین کیفیت و طعم امتحان کنید.

  • آدرس: N 20 V. Pshavela Avenue, Saburtalo, Tbilisi, Georgia

منبع: theculturetrip.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان