جهانگیری: استعفای وزیر ارشاد شایعه‌ای بیش نیست

معاون اول رئیس جمهوری با تقدیر از اقدامات انجام شده توسط وزیر و مجموعه وزارت فرهنگ ارشاد و اسلامی اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال در بخشهای مختلف جشنواره‌های بسیاری ایجاد کرد و یک نشاط فرهنگی در کشور ایجاد کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری عصر شنبه در مراسم اختتامیه و معرفی پنجمین پایتخت کتاب ایران و آئین اختتامیه پنجمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب که در مرکز همایشهای بین المللی کتابخانه ملی برگزار شد با بیان این که پیش نیاز و سنگ بنای هر کاری در کشور توسعه و نشاط فرهنگی است اظهار کرد: مهمترین رسانه و ابزار پیام رسان در بخش فرهنگ کتاب است. کتاب مظهر اصلی اندیشه است و اگر به دنبال رونق اندیشه هستیم باید به دنبال رونق کتاب و حمایت از خانواده نشر باشیم.

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بانی کار بسیار خوب شده و به مسائل فرهنگی روستاهای کشور به عنوان کانون‌های حقوقی که نقش بسیار مهمی در مسائل اقتصادی و سیاسی و اجتماعی دارند توجه ویژه‌ای نشان داده است. پرداختن به مسائل فرهنگی روستاها یکی از مسائل اصلی است که همه باید به آنها توجه کند و وزارت ارشاد در این زمینه کارهای بسیار خوبی انجام داده است.

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر این که در شهرستانها و روستاهای کشور ظرفیت‌های خوبی در حوزه فرهنگی وجود دارند که باید از سوی دولت مورد توجه و حمایت قرار بگیرد، به آئین انتخاب سالانه پایتخت کتاب در کشور اشاره و اظهار کرد: اصول انتخاب پایتخت کتاب اصولی پایدار و قابل قبول است و انتخاب یزد به عنوان پنجمین پایتخت کتاب کشور اقدام بسیار شایسته‌ای است؛ چرا که مردم این شهر از هر نظر شایسته انتخاب به عنوان پایتخت فرهنگی هستند.

جهانگیری همچنین با انتقاد برخی از اهالی فرهنگ در خصوص عدم تخصیص اعتبارات مالی مورد نیاز این بخش گفت: دولت در ایام فعلی با محدودیت‌های از نظر منابع مالی مواجه است. با این حال باید یارانه بخش‌های فرهنگی از جمله مطبوعات و کتاب باید پرداخت شود تا دغدغه فعالان فرهنگی برطرف شود.

وی در پایان به برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری اشاره و خاطر نشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر ارشاد با برگزاری جشنواره‌های بسیاری در سال جاری نشاط فرهنگی در کشور ایجاد کردند. آقای عباس صالحی از مدیران دلسوز و پیگیر کشور است و تمام شایعاتی که طی روزهای گذشته درباره استعفای ایشان مطرح شد پایه و اساس ندارد. ایشان در وزارت ارشاد با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد و اگر حمایتی نیز لازم باشد قطعاً از سوی دولت و رئیس جمهوری انجام می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان