مادورو اعلام کرد: قطع روابط ونزوئلا با کلمبیا/ اخراج دیپلمات‌های کلمبیا از ونزوئلا

فارس نوشت: رئیس جمهور ونزوئلا از قطع روابط دیپلماتیک با کلمبیا خبر داد و تمامی کارمندان سفارت کلمبیا در کاراکاس را اخراج کرد.

مادورو اعلام کرد: قطع روابط ونزوئلا با کلمبیا/ اخراج دیپلمات‌های کلمبیا از ونزوئلا

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز شنبه در بیانیه‌ای گفت:« من ونزوئلا را اداره می‌کنم و به اداره کردن آن ادامه می‌دهم.»

وی در واکنش به بستن مرزهای این کشور با برزیل و کلمبیا گفت:« ما در حال دفاع از آزادی و مرزهای خود هستیم و الان زمان خیانت به کشور نبوده و باید به آن و ایده‌های عالی ونزوئلا وفادار ماند.»

همچنین رئیس جمهور ونزوئلا از قطع روابط دیپلماتیک با کلمبیا خبر داد و تمامی کارمندان سفارت کلمبیا در کاراکاس را اخراج کرد.

امروز «خوان گوایدو» رئیس جمهور خودخوانده و رهبر مخالفان ونزوئلا مدعی شد که کامیون‌های حمل کمک‌های بشردوستانه از طریق کلمبیا و برزیل وارد ونزوئلا شده‌اند.

مادورو معتقد است که آمریکا به بهانه ارسال کمک‌های بشردوستانه به ونزوئلا درصدد نابود کردن حق حاکمیت و استقلال این کشور است.

گوایدو ماه ژانویه خود را رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا خواند و به‌سرعت مورد حمایت واشتگتن و متحدان غربی آن قرار گرفت. در هفته‌های اخیر شماری از معترضان در خیابان‌های «کاراکاس» تجمع کرده‌اند. با این حال ارتش ونزوئلا همچنان حامی رئیس‌جمهور قانونی این کشور است و تلاش زورگویانه آمریکا را برای تغییر رژیم عقیم گذاشته است.

از سال 2017 و به دنبال تشدید بحران سیاسی در ونزوئلا بین اپوزیسیون و رئیس‌جمهور این کشور، اختلافات بین مادورو و مجمع ملی (کنگره) که اکثریت آن در دست مخالفان است، بالا گرفته و تشدید این اختلافات سبب اقدام دولت در برگزاری انتخابات برای تشکیل «مجلس موسسان قانون اساسی» در سال 2017 شد.

تلاش واشنگتن برای کنار زدن دولت قانونی کاراکاس در حالی صورت می‌گیرد که مردم ونزوئلا چند ماه پیش با شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری، بار دیگر مادورو را به ریاست‌جمهوری این کشور انتخاب کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان