اشتباه گوگل، بازار ارز نیجریه را به هم ریخت!

پس از آن که ارزش واحد پول نیجریه توسط گوگل دو برابر مقدار واقعی آن اعلام شد، معاملات ارزی این کشور دچار اختلال شد.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزینس اینسایدر، در شرایطی که نیجریه آماده انتخابات ریاست جمهوری می‌شود و رقابت بین رئیس جمهور فعلی و معاون اسبق رئیس جمهور برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری بیش از هر زمان دیگری داغ است، اشتباه عجیب شرکت گوگل در اعلام نرخ برابری ارز باعث شد تا بازار ارز این کشور به هم بریزد.

گوگل نرخ برابری هر دلار را معادل 184 "نائیرا" اعلام کرد که دو برابر بیشتر از ارزش واقعی این ارز در معاملات روز قبل بود و اگر چه پس از گذشت مدتی گوگل این اشتباه را اصلاح کرد و نرخ برابری هر دلار را معادل 362 نائیرااعلام کرد اما در این مدت عده‌ای از مردم دلارهای خود را از ترس ریزش بیشتر به دلال‌ها فروختند و در مقابل صرافان نیز از فروش دلارهای خود به متقاضیان ارز خودداری کردند.

البته این تمام ماجرا نبود و این مساله یک جنگ تمام عیار بین هواداران دو نامزد اصلی انتخابات در توئیتر به راه انداخت به گونه‌ای که طرفداران دولت با بهره‌گیری از صعود 100 درصدی مجازی نائیرا در یک روز، از دولت تمجید کردند. البته این خوشحالی تنها چند ساعت دوام آورد و با اصلاح این اشتباه توسط گوگل، مخالفین به تمسخر دولت و طرفدارانش پرداختند.

این نخستین بار نیست که گوگل چنین اشتباهی را در خصوص نرخ برابری ارز نیجریه مرتکب می‌شود و اتفاق تقریباً مشابهی در ماه مارس سال گذشته نیز رخ داده بود هر چند که این بار به دلیل همزمانی با انتخابات ریاست جمهوری این اتفاق بسیار برجسته‌تر شد.

گوگل هنوز حاضر به اظهار نظر در خصوص این اشتباه نشده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان