نسل جدید لکسس IS با قلب آهنین ب‌ام‌و؟!

اگر شایعات منتشر شده درست از آب دربیایند، نسل بعدی لکسس IS از همان پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوشارژر تویوتا سوپرای جدید استفاده خواهد کرد. همان‌گونه که می‌دانید این پیشرانه از ب‌ام‌و به عاریت گرفته شده است.

نسل جدید لکسس IS با قلب آهنین ب‌ام‌و؟!

اگر شایعات منتشر شده درست از آب دربیایند، نسل بعدی لکسس IS از همان پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توربوشارژر تویوتا سوپرای جدید استفاده خواهد کرد. همان‌گونه که می‌دانید این پیشرانه از ب‌ام‌و به عاریت گرفته شده است.


مجله‌ی Best Car ژاپن با انتشار این خبر گفته اگرچه فعلاً تأییدیه رسمی توسط لکسس منتشر نشده اما در صورت تبدیل شدن این خبر به واقعیت یک سورپرایز واقعی در انتظارمان خواهد بود. دو خودروی ب‌ام‌و M340i و Z4 M40i از همان پیشرانه‌ی B58 سوپرا استفاده می‌کنند اما مدل‌های آلمانی قدرت 382 اسب بخاری دارند درحالی‌که قدرت سوپرا به 335 اسب بخار می‌رسد.


پیشرانه‌ی سوپرا ظاهراً تنها قلب آهنین نسل بعدی لکسس IS نخواهد بود. این خودرو احتمالاً با پیشرانه‌های 2 و 2.4 لیتری توربو و نسخه‌ی 2.5 لیتری هیبرید هم عرضه خواهد شد.


این همه‌ی داستان نیست. IS F نیز می‌تواند در نسل بعدی این خودرو بازگشت باشکوهی داشته باشد و از پیشرانه‌ی 6 سیلندر توئین توربوی سدان LS 500 استفاده کند. این پیشرانه در فرم فعلی خود قدرت 416 اسب بخاری دارد که برابر با قدرت پیشرانه‌ی 8 سیلندر تنفس طبیعی IS F قبلی می‌باشد. مهندسان لکسس همچنین می‌توانند پیشرانه‌ی LS 500 را دست‌کاری کنند تا قدرت و کاراکتر بهتری در IS F داشته باشد.


جدای از پیشرانه‌ها، نسل جدید IS احتمالاً ابعاد مشابهی با نسل فعلی خواهد داشت و وزن آن کمتر و حدود 1540 کیلوگرم خواهد بود. در مقام مقایسه می‌توان گفت نسل فعلی وزن 1695 کیلویی دارد که آن را سنگین‌تر از رقبای آلمانی می‌کند. انتظار می‌رود نسل جدید لکسس IS در سال 2021 رونمایی و به عنوان مدل سال 2020 فروخته شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان