زنجبیل و زردچوبه برای تسکین درد مفصل!

آیا می دانستید که خواص زنجبیل و زردچوبه یک درمان طبیعی برای کاهش درد مفصل است؟ به این ترتیب مجبور نیستید به داروهای شیمیایی ضد التهابی روی بیاورید و از عوارض آن ها در امان خواهید ماند.

درد مفصل یکی از مشکلات رایج میان همه موجودات زنده از جمله انسان است. درد مفاصل حتی ممکن است در جوانان نیز به وجود آید. اگر چه درمان های شیمیایی زیادی برای تسکین درد مفصل وجود دارد، اما درمان های طبیعی، جایگزین بهتری هستند. در میان آنها زنجبیل و زردچوبه به طور گسترده ای برای کاهش درد مفصل محبوب هستند. به این ترتیب مجبور نیستید به داروهای شیمیایی ضد التهابی روی بیاورید و از عوارض آن ها در امان خواهید ماند.

تسکین درد مفصل

زنجبیل چیست؟

زنجبیل یک گیاه خوراکی، ادویه و داروی گیاهی است. از این گیاه به خاطر بو و عطر قدرتمندش در آشپزی نیز استفاده می شود. زنجبیل همچنین دارای خاص بسیاری برای بدن می باشد. برجسته ترین آن ها بهبود گردش خون و فرآیند گوارش است. در هنگام خوردن زنجبیل، مفاصل بدن نیز از خواص آن بهره مند خواهند شد.

 

زردچوبه چیست؟

زردچوبه نیز مانند زنجبیل یکی دیگر از ادویه هایی است که در جهان آشپزی طرفداران بسیاری دارد. این گیاه دارای سه پایه بلند با برگهای مستطیلی است که در مناطق بومی هند رویش دارد. رنگ نارنجی آن سبب می شود تا به عنوان رنگ دهنده مواد غذایی شهرت داشته باشد. در مورد خواص دارویی، زردچوبه دارای خواص بسیاری است. اکثر آنها سیستم گوارش را هدف قرار می دهند به طوری که  از تشکیل گاز در دستگاه گوارش جلوگیری می کند. بنابراین مشکلات معده کمتر به وجود می آید. یکی از ویژگی اصلی زردچوبه این است که به عنوان عامل ضد التهابی معرفی می شود. به همین علت برای دردهای مفاصل و آرتروز می تواند به عنوان دارو استفاده شود.

 

درد مفصل

چرا مفصل آسیب می بیند؟

درد مفصل نشانه ای از ناراحتی است و اغلب در زانو، آرنج، شانه، مچ دست، مچ پا و بسیاری از نقاط دیگر رخ می دهد. این نوع درد اگر با فعالیت های فیزیکی رخ داده باشد، ممکن است آرام شود. اما اگر درد دائمی باشد به مرور زمان حادتر خواهد شد. به طور کلی درد مفصلی ارتباط نزدیکی با آرتریت دارد. هنگامی که درد حاد است، ورم مفصل یکی از دلایل اصلی خواهد بود. داروهای شیمیایی زیادی برای کنترل درد مفاصل وجود دارد. اما پیشنهاد ما استفاده از ترکیب زنجبیل و زردچوبه به عنوان یک داروی طبیعی است.

 

 زنجبیل و زردچوبه برای درد مفاصل

مخلوط زنجبیل و زردچوبه برای تسکین درد مفاصل یک داروی قدرتمند است. اگر همچنین دارچین و عصاره لیمو را اضافه کنید، مزایای آن در مفاصل بسیار شگفت انگیز خواهد بود. همچنین می توانید با استفاده از عسل به آن طعم شیرینی بدهید. ما توصیه می کنیم این دمنوش را هر روز و به مدت چند هفته بنوشید. اول صبح و پس از بیدارشدن بهترین زمان ممکن است.

 

مواد لازم:

  • 1 قاشق چای خوری زردچوبه
  • 1 قاشق غذا خوری ریشه زنجبیل خرد شده
  • 3 فنجان آب
  • 1 قاشق چای خوری پودر دارچین
  • عصاره نصف لیمو

 

روش تهیه:

  • ابتدا آب را بجوشانید.
  • زردچوبه، زنجبیل و دارچین را اضافه کنید.
  • اجازه بدهید 30 دقیقه با حرارت کم جوشانده شود.
  • گاز را خاموش کرده و اجازه دهید کمی خنک شود.
  • در نهایت عصاره لیمو را اضافه کنید.

درمان طبیعی به بسیاری از مشکلات موجود در بدن ما پاسخ می دهد. با این حال اگر دچار مشکلات جدی هستید حتما با یک متخصص مشورت نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان