۹ نشانه سرماخوردگی که نشانه بیماری خطرناک است!

دنیاک: گاهی اوقات سرماخوردگی با انواع بیماری‌های دیگر اشتباه گرفته می‌شود، گرچه نشانه‌های آن درست شبیه به سرماخوردگی است. در اینجا به مواردی اشاره می‌کنیم که با دیدن آن‌ها باید درباره اینکه به سرماخوردگی دچار نشده‌اید، شک کنید.

بدن درد

اگر تمام بدنتان درد می‌کند احتمالا شما به آنفولانزا دچار شده‌اید. چرا که سرماخوردگی فقط سر و سینه را درگیر می‌کند. به یاد داشته باشید که با مراجعه به پزشک حتما داروی ضد ویروس دریافت کنید، چرا که آنفولانزا یک بیماری ویروسی است و با آنتی بیوتیک درمان نمی‌شود.

گلودرد شدید

احساس گلودرد در هنگام سرماخوردگی کاملا طبیعی است، اما اگر تبتان بالاست و غده‌های لمفاوی شما متورم شده‌اند، احتمالا به گلو درد استرپتوکوکی مبتلا شده‌اید. برای تشخیص این بیماری شما باید آزمایش دهید.

 

گوش درد

اگر یکباره به گوش درد مبتلا شده‌اید و شنیدن برایتان سخت شده، این یعنی به عفونت گوش مبتلا شده‌اید. بیماری‌ای که سرماخوردگی می‌تواند دلیل آن باشد. برای درمان این بیماری حتما سریعا به پزشک مراجعه کنید.

خوب نشدن سرماخوردگی

سرماخوردگی در روز‌های سوم و چهارم به اوج خود می‌رسد و در روز‌های هفتم تا دهم باید فروکش کند. اما اگر هر چه می‌گذرد، حالتان بهتر نمی‌شود این یعنی مشکل از سینوزیتتان است. این بیماری معمولا به صورت عفونت باکتریایی خودش را نشان می‌دهد و باعث ایجاد عفونت در سینوس‌های شما می‌شود. اگر بیشتر از 14 روز درگیر بیماری باشید این یعنی قطعا دچار این بیماری شده‌اید.

سرفه‌های طولانی

خوب نشدن سرفه می‌تواند نشانه برونشیت باشد. این التهاب ریوی می‌تواند 5 تا 6 هفته شما را درگیر خود کند. در این حالت باید استراحت کنید و مایعات بنوشید. در صورت ابتلا به این عفونت ویروسی لازم نیست آنتی بیوتیک مصرف کنید و فقط به زمان نیاز دارید.

حالت تهوع و استفراغ

سرماخوردگی هرگز باعث حالت تهوع و استفراغ نمی‌شود. اگر این حالت‌ها را دارید یعنی به التهاب روده‌ای و معده‌ای دچار شده‌اید. در این حالت فقط سعی کنید که مایعات بدن خود را حفظ کنید.

 

اسهال خونی

در صورت ابتلا به اسهال خوبی این دیگر مربوط به التهاب روده‌ای نمی‌شود، بلکه این نشانه مسمومیت غذایی است که برای درمان آن نیاز به کمک و نسخه پزشک دارید.

مشکلات تنفسی

اگر دچار آسم و مشکلات تنفسی هستید و به سرماخوردگی هم دچار شده‌اید، به پزشک مراجعه کنید. در این حالت معمولا دارو‌های اسم‌تان برای برطرف کردن تنگی نفس‌تان کافی نیست و حالتان هر روز بدتر می‌شود.

سرفه‌هایی از عمق سینه

سرماخوردگی معمولا در ناحیه حلق و بینی به وجود می‌ایند. اگر سرفه‌های شما از عمق سینه‌تان است یعنی به ذات الریه یا سینه پهلو دچار شده‌اید. در این موارد احساس درد در قفسه سینه، حالت تهوع، استفراغ را حس می‌کنید و به سختی نفس می‌کشید.

سرماخوردگی‌های قابل پیش بینی

اگر می‌دانید که چه زمانی دچار سرماخوردگی می‌شوید این یعنی به آلرژی دچار هستید. برای درمان آلرژی از آنتی هیستامین‌های بدون نسخه استفاده کنید تا نشانه‌های آن بهبود پیدا کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان