قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز یکشنبه ۹۷/۱۲/۲۶ + تغییرات

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز یکشنبه 97/12/26

در حال بروز رسانی ...

 

 

وضعیت بازار در روز گدشته(شنبه 25اسفند)

درحالی که در بازار ارز، دلار در کانال 12 هزار تومانی باقی مانده و صرافی‌های بانک‌ها با نگه‌داشتن قیمت دلار روی 12 هزار و 990 تومان در تلاشند اجازه ورود قیمت این ارز به کانال 13 هزار تومان را ندهند و از آثار روانی منفی آن بر افکار عمومی جلوگیری کنند، سکه آخرین شنبه سال 97 را با قیمت 4.64 میلیون تومانی به پایان رساند.
 قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار دیروز (آخرین شنبه سال 1397) به چهار میلیون و 641 هزار تومان رسیده و هر گرم طلای 18 عیار نیز 417 هزار و 30 تومان قیمت دارد.
دیروز سکه طرح قدیم با قیمتی معادل چهار میلیون و 470 هزار تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه دو میلیون و 550 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 600 هزار تومان و سکه گرمی 850 هزار تومان است.
همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به 1302 دلار رسیده است.
یک کارشناس بازار طلا و سکه گفت‌: در هفته‌ای که گذشت قیمت سکه به طور متوسط دو درصد رشد داشته است. محمد کشتی‌آرای در رابطه با روند قیمت‌گذاری و شرایط بازار طلا و سکه در یک هفته اخیر، اظهار کرد: در اوایل هفته گذشته قیمت جهانی طلا و ارز تا حدودی ثابت بوده است، اما رشد قیمت اونس و افزایش تقاضا برای ارز در دو روز پایانی هفته قیمت‌ها را تا حدودی افزایشی کرد.
این کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه در دو روز پایانی هفته قیمت سکه تمام با رشد 120 هزار تومانی روبرو شد، اظهار کرد: به طور متوسط در هفته‌ای که گذشت قیمت طلا و سکه با دو درصد رشد همراه بوده و این در حالی است که میزان عرضه و تقاضا به خوبی یکدیگر را پوشش داده و تعادل نسبی در داد و ستد ایجاد کرده است.
کشتی‌آرای یادآور شد: میزان حباب سکه در هفته‌ای که گذشت تغییری نداشته است و با توجه به قیمت‌ها، حباب سکه در حدود 450 هزار تومان بوده است و این در حالی است که با توجه به قیمت جهانی طلا و ارز، طلا بدون حباب قیمتی در بازار ارزش‌گذاری شده است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا همچنان میزان تقاضا برای سکه‌های خرد بیشتر از دیگر انواع سکه است؟ بیان کرد: در هفته‌ای که گذشت نیز تقاضای سکه‌های خرد بیشتر از سکه‌های درشت بوده و این در حالی است که حبابی برای سکه‌های ریز آن چنان وجود ندارد و این مساله نشان دهنده تناسب عرضه و تقاضا در این نوع سکه‌ها است.

دلار در کانال 12 هزار تومان ماند
اما از سوی دیگر، در بازار ارز پس از یک هفته کاهش، قیمت ارزهای مختلف در بانک‌ها و صرافی‌ها روند صعودی به خود گرفت.
 شعب ارزی بانک‌ها دیروز (25 اسفند) هر دلار آمریکا را 12 هزار و 712 تومان می‌خرند که نسبت به هفته گذشته که 12 هزار و 479 تومان بود، حدود 230 تومان افزایش قیمت دارد.
قیمت خرید یورو نیز 14 هزار و 400 تومان است که نسبت به هفته گذشته افزایش قیمت بیش از 300 تومانی داشته است.
همچنین دیروز قیمت خرید هر پوند انگلیس در شعب ارزی بانک‌ها 16 هزار و 906 تومان اعلام شده است.

قیمت ارز مسافرتی
شعب ارزی بانک‌های عامل ارز مسافرتی نیز در صورت تکمیل بودن مدارک مسافران تا سقف 500 یورو برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف 1000 یورو برای سایر کشورها ارز مسافرتی می‌فروشند که قیمت این ارز دیروز بدون احتساب کارمزد 15 هزار و 124 تومان اعلام شده که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و عامل به حدود 15 هزار و 500 تومان می‌رسد.

قیمت ارز در صرافی‌ها
همچنین صرافی‌های مجاز بانک مرکزی دیروز قیمت خرید هر دلار آمریکا را 12 هزار و 890 تومان و قیمت فروش آن را 12 هزار و 990 تومان اعلام کرده‌اند.
این صرافی‌ها دیروز هر یورو را 14 هزار و 850 تومان می‌خرند و 14 هزار و 900 تومان می‌فروشند. قیمت دلار و یورو در صرافی‌ها نیز نسبت به هفته گذشته حدود 100 تومان افزایش داشته است.
نکته جالب اینکه صرافی‌های بانک‌ها با نگه‌داشتن قیمت دلار روی 12 هزار و 990 تومان در تلاشند اجازه ورود قیمت این ارز به کانال 13 هزار تومان را ندهند و از آثار روانی منفی آن بر افکار عمومی جلوگیری کنند./ایسنا

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان