شهردار منطقه ۲۱ مطرح کرد؛

هیچ درختی در زمینی که مجوز برج باغ گرفته، وجود ندارد/ زمین متعلق به کارکنان شهرداری است

رحمانی با اشاره به اخذ مجوز برج باغ توسط تعاونی مسکن کارکنان شهرداری منطقه ۲۱، گفت: این موضوع ارتباطی با شهرداری منطقه ندارد و مرتبط با شخصیت حقیقی کارکنان است.

هیچ درختی در زمینی که مجوز برج باغ گرفته، وجود ندارد/ زمین متعلق به کارکنان شهرداری است

هیچ درختی در زمینی که مجوز برج باغ گرفته، وجود ندارد/ زمین متعلق به کارکنان شهرداری استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن رحمانی شهردار منطقه 21 شهرداری تهران در نشست خبری که امروز (یکشنبه 26 اسفند ماه) برگزار شد، با اشاره به شعار شهردار تهران «تهران شهری است برای همه»، اظهار کرد: معنای این شعار مشارکت آحاد مردم است و این مشارکت تنها به معنای مشارکت اقتصادی نیست و مشارکت‌های اجتماعی را هم در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شهر را بدون مشارکت نمی‌توان اداره کرد، گفت: باید تمامی ذینفعان در طراحی و اجرای طرح‌های شهری نظارت و حضور داشته باشند.

شهردار منطقه 21 شهرداری تهران با بیان اینکه بافت فرسوده منطقه 21 به مقدار کم و در حد یک لکه کوچک است، گفت: ما دارای مقدار کمی از بافت فرسوده هستیم و تلاش می‌کنیم با سیاست‌های تشویقی همین مقدار را هم نوسازی کنیم.

رحمانی در خصوص سیاست‌های گسترش حمل و نقل عمومی در سطح منطقه، گفت: متأسفانه شهروندان این منطقه از حمل و نقل عمومی با رویکرد ریلی محروم هستند و امیدواریم با تصویب شورای عالی ترافیک این منطقه هم از حمل و نقل ریلی بهره‌مند شود.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه چرا شهرداری تهران به عنوان متولی حفظ و گسترش حوزه‌های سبز شهری اقدام به دریافت مجوز برای ساخت برج باغ کرده است؟ اظهار کرد: این زمین متعلق به شهرداری نیست و متعلق به کارمندان آن است و هیچ درختی در این زمین وجود ندارد، لذا موضوع مرتبط با منطقه نیست و به شخصیت حقیقی کارمندان محدود می‌شود.

شهردار منطقه 21 شهرداری تهران با اشاره به اینکه موضوع LRT و BRT در شورای عالی ترافیک در حال بررسی است، گفت: در مورد BRT با وزارت راه هم رایزنی شده و اگر تصویب شود آن را دنبال می‌کنیم.

رحمانی با اشاره به حضور صنایع در سطح منطقه 21، گفت: تلاش می‌کنیم تا صنایع موجود در منطقه برای تأمین نیروی انسانی خود از نیرو‌های بومی استفاده کنند، اگرچه عملا نمی‌توانیم آن‌ها را مکلف به این کار کنیم، اما توانایی تشویق را داریم.


بیشتر بخوانید: واکنش شهردار تهران به صدور مجوز برج باغ در شهرداری مناطق 21 و 22


وی در پاسخ به سوالی در خصوص آسیب‌های اجتماعی منطقه 21، گفت: حذف آسیب‌های اجتماعی تنها وظیفه شهرداری نیست و چند نهاد باید نسبت به آن اقدام کنند.

شهردار منطقه 21 با بیان اینکه هیچ جای دنیا صنایع را از شهر جدا نمی‌کنند تا اشتغال آسیب نبیند، گفت: بر همین اساس صنایع پاک هم در منطقه ما حضور داشته و فعالیت می‌کنند.

رحمانی در ادامه گریزی هم به تخلیه شبانه نخاله در زمین‌های بایر منطقه زد و گفت: هر جایی که زمین بایری وجود داشته باشد، تخلیه نخاله هم رخ می‌دهد و تبدیل به یک تهدید می‌شود.

وی با بیان اینکه زمین‌های بایر یک فرصت است که می‌توانند باعث توسعه منطقه شوند، افزود: با نظارت‌هایی که در این حوزه وجود دارد، ممکن است تخلیه خاک و نخاله رخ دهد، اما تلاش ما ایمن سازی این زمین‌ها با استفاده از گاردریل است.

شهردار منطقه 21 در پایان گریزی هم به دستفروشی در سطح منطقه زد و گفت: برای ساماندهی دستفروشان هر روز بازار را ایجاد کردیم تا دستفروشان در این فضا‌ها به فعالیت خود ادامه دهند و برای عابران هم مزاحمتی نداشته باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان