ترامپ: پیوستن برزیل به ناتو را بررسی می‌کنیم

خبرگزاری تسنیم: به نقل از راشا تودی، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در دیدار با همتای برزیلی خود «جیر بولسونارو» در کاخ سفید به وی اطمینان داد که آمریکا با جدیت تلاش می‌کند تا امکان عضویت برزیل در ناتو یا سایر ائتلاف‌های رسمی [با حضور آمریکا]را فراهم سازد.

ترامپ همچنین به رئیس‌جمهور برزیل گفت که روابط دو کشور هیچ‌گاه تا این اندازه نزدیک نبوده است. پیش از سفر بولسونارو به آمریکا نیز مقامات آمریکایی از اهمیت قابل‌توجه این سفر در تقویت روابط دو کشور سخن گفته بودند.

جیر بولسونارو که از دیروز برای دیدار با مقامات آمریکا در این کشور حاضر شده است، در نخستین روز سفر خود از مقر اصلی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بازدید کرد. رئیس‌جمهور برزیل تلاش می‌کند تا با اتخاذ مواضع نزدیک به کاخ سفید، ارتباطات دیپلماتیک و تجاری کشورش با آمریکا را تقویت کند.

برزیل جزو نخستین کشور‌هایی بود که به تبعیت از آمریکا حمایت خود را از «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا اعلام کرد.

 

آمریکا باز هم ونزوئلا را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم جدیدی علیه ونزوئلا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، آمریکا امروز سه شنبه تحریم‌های جدیدی را علیه ونزوئلا اعمال کرد.

در بیانیه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC/اوفک) در این خصوص اعلام شده است که شرکت دولتی Minerven که در زمینه کشف و استخراج طلا در این کشور فعالیت می‌کند، مشمول تحریم‌های جدیدی واشنگتن خواهد بود.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه امروز خود اضافه کرد که «آدریان پردومو ماتا» (Adrian Perdomo Mata) رئیس این شرکت نیز در فهرست تحریم‌های واشنگتن علیه کاراکاس قرار گرفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان