توجه ویژه احزاب در گام دوم انقلاب به مقوله کادرسازی انقلاب اسلامی

کادرسازی مسئولیت مغفول احزاب در ایران است

بسم الله الرحمن الرحیم

فرارسیدن چهل سالگی انقلاب اسلامی شروعی بر گام دوم انقلابی است که در طول چهل سال گذشته، تجربه چهل سال مقاومت، سرزندگی، عدالت و پیشرفت را برای مردم ایران فراهم کرد تا نهالی را که در بهمن ماه سال 1357 کاشته بودند به درختی تنومند تبدیل کنند. گام دوم در ادامه گام اول قرار می‌گیرد و تجاربی که در این گام به دست آمده است ذخیره‌ای سترگ است که توفیقات گام دوم را ضمانت می‌کند و نیل به کامیابی‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی هرگز بدون این تجربه‌ها حاصل‌شدنی نخواهد بود.

با فرارسیدن سالگرد چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران رهبری معظم انقلاب نیز با صدور بیانیه‌ای گران‌بار نکات مهمی را پیرامون این رویداد عزیز به ملت ایران به خصوص جوانان گوشزد نمودند که شایسته است این بیانیه با دقت توسط اقشار مختلف مردم به خصوص نخبگان کشور مورد مطالعه و تفکر قرار گیرد.

هرچند سرتاسر این بیانیه حاوی نکات مهم و راهبردی است اما از میان آن‌ها سه نکته بیش از سایر نکات می‌تواند برای آینده کشور راهگشا باشد:

نکته اولی که از این بیانات می‌توان دریافت آن است که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب واقعا خاص و متفاوت با سایر انقلاب هاست و شعارهای این انقلاب با شعار سایر انقلاب‌‌های دنیا از اساس متفاوت بوده و رمز ماندگاری این انقلاب نیز در جوشندگی و اصالت این شعارها نهفته است. در حالی‌که جریان های به اصطلاح چپ و راست در آن ایام شعارهایی غیر الهی داشتند، انقلاب اسلامی ایران با طرح شعارهایی متناسب با نیازهای اصیل انسان، نهضتی را آغاز کرد که برخلاف سایر نهضت‌ها منحصر به زمان آغاز خیزش آن نبوده و رمز ماندگاری و سربلندی ایران نیز در پایبندی به این شعارها است.

نکته دوم عدالت دامن‌‌گیری بود که با انقلاب اسلامی در بسیاری از موضوعات به پیش کشیده شد. یک اشتباه رایج در فهم مقوله عدالت آن است که برخی عدالت را منحصر به موضوعاتی مانند اقتصاد، رفاه، مناصب سیاسی یا اموری از این قبیل می دانند. اگرچه این امور مشمول مفهوم عدالت هستند و انقلاب اسلامی نیز در همه این موارد زمینه عدالتی غیر قابل مقایسه با دوران طاغوت فراهم نموده است، اما یکی از ابعاد مهم عدالت که نباید از آن چشم پوشید، عدالتی است که شامل فهم سیاسی مردم و آگاهی‌های بین‌المللی آن‌ها است. زمانی بود که تنها روشنفکرانی گوشه‌نشین از امر سیاسی آگاه بودند، اما انقلاب اسلامی ایران همگان را برای پرداختن به نگاهی فراتر آماده نمود و قطعا این مسئله یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.

و در نهایت نکته سومی که از این بیانیه می‌توان دریافت، تکلیفی است که امروز بر دوش جوانان نسل جدید ایران نهاده شده است. در حالی که اکنون دشمنان قسم خورده می‌کوشند تا غبار نومیدی و پوچی را بر ذهن جوان ایرانی بپاشند، رهبری فرهیخته انقلاب هوشیارانه این نکته را تذکر می‌دهد که امروز جوان ایران در قله نیل به بزرگ‌ترین افتخارات بین‌المللی قرار دارد و دنیا به جوان ایرانی و پایداری ایرانی و ابتکار ایرانی در بسیاری از عرصه‌ها با چشم تکریم و احترام می‌نگرد. جوان ایرانی باید به جایگاه امروزین‌ خود ببالد و برای پیشرفت‌های بزرگ‌تر خود را مهیا کند. جوان ایرانی در گام دوم انقلاب اسلامی ایران باید خود را برای مسئولیت‌هایی که ناشی از چرخش مسئولین گام اول انقلاب اسلامی است، آماده کند. جوانان ایرانی در این برهه از تاریخ انقلاب، مسئولیت‌هایی شبیه به مسئولیت‌های جوانان دهه شصت دارند؛ آنان جوانانی با انگیزه و باایمان بودند که مخلصانه گردنه‌های خطرناکی مانند دفاع مقدس را پشت سر گذراندند و استقلال، امنیت، آزادی، دین‌داری و مردم سالاری کشور را با جان و دل پاس داشتند. جوانان امروز پیرو همان جوانان انقلابی نسل اول هستند با این تفاوت که تجارب بیش‌تری در حافظه تاریخی خود داشته و با اتکا به قدرت ناشی از ایمان و خودباری و تجارب چهل ساله انقلاب اسلامی، از ارزش‌هایی که با خون شهیدان آبیاری شده است، پاسبانی می‌کنند.

بدین ترتیب باید توجه داشت یک حزب در تراز گام دوم انقلاب اسلامی ایران باید مسئولیت هدایت فکری جامعه را متناسب با آرمان‌ها و اهداف متعالی الهی و انقلابی را بر عهده بگیرد. کادرسازی مسئولیت مغفول احزاب در جمهوری اسلامی ایران است که باید بار دیگر در بدو ورود به گام دوم به آن به طور خاصی توجه بشود. جوانان دانشگاهی تحصیل‌کرده امروز فاصله چندانی تا به عهده گرفتن مسئولیت‌های بزرگ ندارد، اما پر کردن همین فاصله بر عهده احزاب است و لذا لازم است تربیت جوانان و نخبگان توانمند یکی از اهداف راهبردی احزاب فعال در جمهوری اسلامی باشد.

 بر این اساس حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب از همه مسئولین و کارگزاران کشور می‌خواهد ضمن فهم عمیق آرمان های مورد نظر رهبری معظم انقلاب، مسئولیت مهم خویش را در این برهه حساس از تاریخ انقلاب اسلامی با عزمی جهادی و اعتمادی راسخ به ظرفیت‌های بیشمار ایران اسلامی به خصوص ظرفیت‌های موجود در نسل جوان پی گرفته و گام دوم انقلاب اسلامی را محکم‌تر از گام پیشین بپیمایند.

با توجه به تاکیدات خاص مقام معظم رهبری(مدظله) نسبت به دو مسئله توجه به جوانان و برپایی عدالت در گام دوم انقلاب اسلامی، حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی ساز وکارهایی راهبردی به منظور ایفای نقش در این زمینه طراحی نموده است که ان‌شاءالله به زودی برنامه اقدام و عمل خود را اجرایی و عملیاتی خواهیم کرد.

 

27 اسفند 1397

حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان