بخشنامه نوروزی مدیریت بحران به استان‌های سراسر کشور

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از ابلاغ بخشنامه آمادگی مدیریت بحران استان‌های سراسر کشور در ایام نوروز ۹۸ خبر داد.

بخشنامه نوروزی مدیریت بحران به استان‌های سراسر کشور

بخشنامه نوروزی مدیریت بحران به استان‌های سراسر کشوربه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: در راستای ایجاد هماهنگی و انسجام میان دستگاه‌های مختلف کشور در خصوص مراحل چهارگانه مدیریت بحران کشور و ایجاد آمادگی و پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی، امدادی، عملیاتی، خدماتی و … برای حوادث احتمالی در نوروز 98 طرحی به تمام استان‌های کشور ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه این بخشنامه در 11 بند صادر شده است، گفت: تمامی استان‌های کشور موظف شده اند تا گزارشی از عملکرد روزانه و حوادث هر روز را به طور مستمر به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال کنند.

نجار با بیان اینکه توجه به ایمنی نمایشگاه‌های نوروزی، اقامتگاه‌های مسافران و … نیز در این ابلاغیه مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: تمامی استان‌ها موظف شده‌اند تا بر ایمنی فضا‌های عمومی و نمایشگاه‌ها و فضا‌های ثابت و موقت در ایام نوروز نظارت دقیقی داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: همچنین مقرر شد که با توجه به عدم آشنایی برخی از مسافران نوروزی با مخاطرات مقصد خود، تاکید شده تا نقاط حادثه خیز در بستر و حریم رودخانه‌ها، نقاط گردشگری و پرتردد و … آشکار سازی شده و علائم هشدار دهنده در اطراف آن نصب شود.

نجار با اشاره به خطراتی همچون آتش سوزی جنگل‌ها و … گفت: در مورد اتخاذ تدابیر مناسب در تفرجگاه‌ها و جنگل‌ها نیز تأکیدات لازم انجام و مقرر شده تا ترتیبی اتخاذ شود که از وقوع چنین حوادثی در تفرجگاه‌ها و جنگل‌ها و … جلوگیری و در صورت وقوع در کوتاه‌ترین زمان مقابله شود.

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی به موقع هشدار‌ها در مناطق مختلف گفت: لازم است که اخطاریه‌ها و هشدار‌های سازمان هواشناسی نیز سریعاً اطلاع رسانی شده و از طریق رسانه‌ها و دیگر ابراز‌ها هشدار‌های لازم به شهروندان ارائه شود.

به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، دستگاه‌های مسئول نیز موظف شده‌اند که با توجه به وقوع حوادث جوی و بارش نزولات آسمانی در فصل بهار نسبت به لایروبی مسیل‌ها و رودخانه‌ها اقدام کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان