طلا جهانی اندکی گران شد

به گزارش رویترز، در حالی که انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد حوزه یورو نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی را شدت بخشیده و بر اشتهای سرمایه گذاران برای ریسک پذیری تاثیر گذاشته است، قیمت طلا روز جمعه افزایش داشت و بهترین عملکرد هفتگی در طی حدود دو ماه گذشته را به ثبت رساند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.33 درصد افزایش به 1313 دلار و 68 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 0.39 درصد رشد به 1318 دلار و 70 سنت رسید.

قیمت فلز زرد در هفته گذشته حدود یک درصد افزایش داشت و بهترین عملکرد هفتگی را از ابتدای ماه فوریه تاکنون به ثبت رساند.

جیم ویکوف؛ تحلیلگر ارشد موسسه کیتکو متالز در این باره گفت: «تقاضا برای سرمایه گذاری امن در بازار طلا افزایش یافته است.... از نظر فدرال رزرو، رشد اقتصادی آمریکا در حال کند شدن است و این مسئله موجب شده تا این احتمال تقویت شود که اقتصاد جهان در ماه های باقی مانده از سال جاری رشد کمتری را شاهد خواهد بود.»

در همین حال، نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد، بنگاه های اقتصادی در حوزه یورو در ماه جاری میلادی عملکردی بسیار بدتر از حد انتظار داشته اند و میزان فعالیت کارخانه ای سریعترین کاهش را در طی نزدیک به 6 سال گذشته به ثبت رسانده است.

پس از انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی و عملکرد ضعیف بورس آمریکا، شاخص ها در بورس های اروپایی نیز شاهد افت بود. قیمت طلا روز پنجشنبه به بالاترین رقم از 28 فوریه تاکنون یعنی 1320 دلار و 22 سنت رسیده بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان