پژو-سیتروئن به دنبال خرید فیات-کرایسلر؟!

گروه پژو-سیتروئن که از نظر فروش دومین خودروساز بزرگ اروپا در سال ۲۰۱۸ بوده احتمالاً بزرگ‌تر از این هم خواهد شد. پس از خرید اوپل و زیربرند بریتانیایی آن یعنی واکسهال، فرانسوی‌ها خواهان گسترش ردپای خود در صنعت خودرو بوده و ظاهراً به دنبال خرید فیات-کرایسلر و یا جگوار لندروور است.

پژو-سیتروئن به دنبال خرید فیات-کرایسلر؟!

گروه پژو-سیتروئن که از نظر فروش دومین خودروساز بزرگ اروپا در سال 2018 بوده احتمالاً بزرگ‌تر از این هم خواهد شد. پس از خرید اوپل و زیربرند بریتانیایی آن یعنی واکسهال، فرانسوی‌ها خواهان گسترش ردپای خود در صنعت خودرو بوده و ظاهراً به دنبال خرید فیات-کرایسلر و یا جگوار لندروور است.


این ادعایی گزاف است اما ظاهراً ایده‌ی گسترش پژو-سیتروئن موردحمایت خانواده‌ی پژو است. این خانواده در حال حاضر مالک 13.68 درصد سهام پژو-سیتروئن بوده و یکی از سه سهامدار اصلی این کمپانی می‌باشد. رابرت پژو رئیس هلدینگ پژو در مصاحبه‌ی اخیر خود حمایتش از خرید کمپانی‌های دیگر را نشان داده است.

او گفته است:

ما از همان اول پشتیبان پروژه‌ی خرید اوپل بودیم. اگر فرصت دیگری هم وجود داشته باشد عقب نخواهیم نشست، کارلوس تاوارس این را می‌داند. پروژه‌ی اوپل به موفقیتی استثنایی رسیده و ما فکر نمی‌کردیم احیای این برند به این زودی محقق شود.


زمانی که از پژو درباره‌ی خرید احتمالی فیات-کرایسلر پرسیده شده او گفته است:

با آن‌ها و با هر شرکت دیگری می‌توان سیارات را متحد کرد.

فیات-کرایسلر هدف جذابی برای پژو-سیتروئن است زیرا فرانسوی‌ها با این شرکت به آمریکا و برند جیپ دست پیدا می‌کنند. همچنین مدیرعامل فیات-کرایسلر گفته از هر معامله‌ای که این برند را قوی‌تر کند استقبال می‌کند.

منابع مطلع ادعا می‌کنند تاوارس نیز جنرال موتورز را گزینه‌ی مناسبی برای همکاری یا ادغام می‌داند. ظاهراً احتمال همکاری با جگوار لندروور نیز وجود دارد.


با توجه به اخبار اخیر می‌دانیم کارلوس تاوارس قبلاً با مشاوران خود دیدار داشته و درباره‌ی همکاری‌ها و ادغام‌های آتی گفت‌وگو کرده است. البته فعلاً خبر رسمی و قطعی دراین‌باره از سوی پژو-سیتروئن منتشر نشده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان