روسیه بیخ گوش آمریکا سرباز پیاده کرد

ارتش روسیه هواپیمایی با ده‌ها سرباز کاملا مسلح در کاراکاس پیاده کرد.

روسیه بیخ گوش آمریکا سرباز پیاده کرد

زهرا چنگیز:یک وب سایت ردیابی هواپیماهای جهان از پرواز دو هواپیما نظامی روسی به مقصد کاراکاس پایتخت ونزوئلا در روز جمعه خبر داد. طبق گزارش منتشر شده از یکی دیگر از وبسایت های ردیابی پرواز، در روز یکشنبه یکی از این دو هواپیما پس از فرود در کاراکس آنجا را ترک کرده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از  وب سایت هارتز  دو هواپیما نظامی حامل صد ها سرباز روس، روز شنبه در فرودگاه رسمی ونزوئلا نشست. طبق گزارش یکی از خبرنگاران محلی، این نشانه ای از تقویت روابط بین موسکو و کاراکاس خواهد بود.

پس از انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا، زمانی که نیکلاس مادورو با اکثریت آرا به عنوان رییس جمهور ونزوئلا شناخته شد، خوان گوایدو رقیب وی ادعای قدرت کرد و اروپا نیز او را به رسمیت شناخت. درگیری ایجاد شده بر سر قدرت دردسرهای زیادی برای مردم این کشور به بار آورد. به طوری که آمریکا نیز با حمایت از خوان گوایدو و تشویش اختلافات، سبب مصیبت های زیادی برای این کشور شده است.

سه ماه پیش، تبادلات نظامی بین دو کشور روسیه و ونزوئلا شدت گرفت و مادورو این تبادلات را آغاز خوبی برای تقویت روابط میان دو ملت خواند. تبادلی که با حضور فرماندهان روسیه در خاک ونزوئلا همراه بوده و واشنگتن آن را تجاوز به خاک ونزوئلا خوانده است.

این درحالی است که در روز شنبه یک خبرنگار ونزوئلایی در طی توییتی بیان کرد: نخستین هواپیمایی که در روز شنبه در فرودگاه کاراکاس نشست حامل واسیلی تونکشکوف، رئیس ستاد نیروهای زمینی نیز بوده و هواپیما دوم نیز برای انتقال مواد به ونزوئلا از موسکو فرستاده شده است.

به گزارش منتشر شده از وبسایت ردیابی پرواز Flightradar24، یک جت مسافربری و یک هواپیمای حامل بار نظامی روز جمعه فرودگاه نظامی چلاکوفسکی را به مقصد کاراکاس ترک کرده و در مسیر نیز توقف کوتاهی در سوریه داشته اند. طبق سایر گزارش های منتشر شده هواپیما حامل بار نظامی بعد از ظهر روز یکشنبه کاراکاس را به مقصد روسیه ترک کرده است. جت مسافربری مذکور نیز روز یکشنبه در فرودگاه مایکتیا ونزوئلا دیده شده است. گرچه همچنان علت نشست این دو هواپیمای روسی در ونزوئلا در هاله ای از ابهام است و وزارت اطلاعات ونزوئلا نیز از پاسخ به پرسش های خبرنگاران طفره می رود. علاوه بر آن روسیه نیز در سکوت تامل برانگیزی فرو رفته است. به طوری که وزارت دفاع و وزارت امور خارجه روسیه نیز از دادن اطلاعات پرهیز کرده اند. چندی پیش از نشست این دو هواپیما با توجه به تحریم های سنگین آمریکا و ترامپ ، مادورو از چین و روسیه درخواست حمایت دیپلماتیک نیز کرده بود. در ماه دسامبر نیز دو هواپیمای بمب افکن روسی که قادر به حمل سلاح هسته ای نیز بودند، در ونزوئلا و برای حمایت از دولت سوسیالیستی مادورو که از واشنگتن خشمگین بود، فرود آمدند. روز چهارشنبه نیز مادورو از کمک های دارویی موسکو تا هفته آتی خبر داد و از 300تن کمک بشردوستانه روسیه نیز قدردانی به عمل آورد.

این درحالی است که چندی پیش از ورود برخی کمک های بشردوستانه به این کشور خودداری شده بود چرا که این کمک ها با هماهنگی گروه مخالفان مادورو و به رهبری خوان گوایدو قصد ورود به خاک ونزویلا از طریق مرز کلمبیا را داشتند. 

41231

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان