دمشق، ادعای ترامپ در خصوص بلندی های جولان را تکذیب نمود

سوریه سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در خصوص بلندی های جولان، را به رسمیت نمی شناسد.

دمشق، ادعای ترامپ در خصوص بلندی های جولان را تکذیب نمود

به گزارش اسپوتنیک، بشار جعفری نماینده دائم سوریه سازمان ملل متحد گفت که سوریه بیانیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در خصوص بلندی های جولان، را به رسمیت نمی شناسد. 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، پیش از این در توییتر خود نوشت که زمان ان فرا رسیده است که واشنگتن، ارتفاعات جولان را  به عنوان خاک اسرائیل به رسمیت بشناسد. وی چنین اقداماتی را به نفع امنیت اسرائیل و منطقه به طور کلی، نامید.

بشار جعغری در این خصوص گفت: "سوریه سخنان رئیس جمهور آمریکا در خصوص وضعیت حقوقی ارتفاعات جولان که به عنوان سرزمین اشغال شده توسط سوریه معرفی شده است، را به رسمیت نمی شناسد. سوریه این اظهارات را به عنوان یک گام خصمانه، بی سابقه و غیر مسئولانه که امنیت و ثبات در خاورمیانه و کل جهان را تهدید می کند، می بیند. این موضعگیری آمریکا، به عنوان نقض آشکار قطعنامه شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ارتفاعات جولان می باشد که مخالف قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد می باشد".

گفتنی است، قطعنامه 497 سازمان ملل متحد در سال 1981 می گوید که ارتفاع جولان متعلق به سوریه است و تمام اقدامات اسرائیل در این منطقه هیچ نیروی قانونی ندارد. علاوه بر این، قطعنامه های 242 (1967) و 338 (1973) می گوید که اسرائیل باید نیروهای خود را از ارتفاع های جولان به طور کامل خارج کند. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان