پایان مسابقات کشتی زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا در سرزمین چنگیرخان و رودخانه‌های یخ‌زده!

مسابقات کشتی زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا درحالی در مغولستان برگزار شد که تیم‌های آزاد و فرنگی کشورمان توانستند عنوان نخست این بازی‌ها را از آن خود کنند.

پایان مسابقات کشتی زیر 23 سال قهرمانی آسیا در سرزمین چنگیرخان و رودخانه‌های یخ‌زده!

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم از مغولستان، نخستین دوره مسابقات کشتی زیر 23 سال قهرمانی آسیا در اولان‌باتور مغولستان برگزار شد و تیم‌های کشتی فرنگی و آزاد کشورمان مقتدرانه توانستند عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کنند.

مسئولان ورزش مغولستان تلاش زیادی کرده بودند که با گرفتن میزبانی این مسابقات، مردم شهر اولان‌باتور را به ورزشگاه بکشانند ولی با برگزاری 4 روزه این بازی‌ها استقبال چندانی از سوی مغولستانی‌ها نشد و فقط در روز پایانی نزدیک به 200 تماشاگر در ورزشگاه محل بازی‌ها حضور داشتند. شاید سردی هوا و عدم تبلیغات باعث شده بود که تماشاگران تمایل زیادی به حضور در این بازی‌ها نداشته باشند.

کشورهای آسیایی هم تمایل چندانی به حضور در این مسابقات نداشتند و می‌توان گفت برای نخستین دوره این رقابت‌ها، تعداد تیم‌ها در حد ایده‌آل نبود. شاید دلیل این اتفاق، مسیر سخت برای رسیدن به اولان‌باتور و پروازهای کم ورودی به این شهر و یا سردی بیش از حد هوا باشد.

اولان‌باتور درحالی  عنوان سردترین پایتخت جهان را یدک می‌کشد که اکثر رودخانه‌های داخل شهر، در بیشتر مواقع سال، یخ زده هستند. شاید این یخ‌زدگی در دل مردم شهر هم نفوذ کرده باشد و برای همین زیاد به فعالیت‌های اجتماعی نمی‌پردازند. مسئولان این شهر در تلاشند تا اولان‌باتور را به عنوان یک شهر پیش‌رو و پیشرفته معرفی کنند و با گرفتن میزبانی‌های ورزشی و برگزاری اجلاس آسیایی، نام خود را به عنوان یک شهر پیشرفته معرفی کنند. ولی به نظر می‌رسد برای رسیدن به این مهم، کارهای زیادی باید انجام دهند.

خیابان‌های عریض و برج‌های بلند درکنار خانه‌های یک طبقه و حضور ماشین‌های جدید با فرمان راست و ماشین‌های قدیمی با فرمان در چپ، نمادی متضاد از مدرنیته و سنت است. نماد توسعه‌یافتگی با گذر از سنت‌های قدیمی. اما نکته مهم این است که در این ایامی که در اولان‌باتور رشد فزاینده‌ای برای عبور از سنت وجود دارد، اما یک نام و یک نماد، غالب بر هر چیزی است. آن نماد، چیز نیست جز «چنگیزخان».

چنگیزخان، نامی آشنا برای ایرانیان و مردم جهان. کسی که در همه جای جهان به خونخواری معروف است و در مغولستان به نام قهرمان. اسم و نماد چنگیرخان در همه جای اولان‌باتور دیده می‌شود. از تنها فرودگاه بین‌المللی این شهر که نامش چنگیرخان است تا عکس وی در پول‌های مغولستانی. با مردم شهر که صحبت می‌کنید وقتی نام چنگیزخان را می‌شنوند از او به عنوان یک قهرمانی ملی و کسی که توانسته فاتح جهان شود نام می‌برند و برای وی احترام زیادی قائل هستند. آنها به گذشته خود افتخار می‌کنند و سعی کرده‌اند از این نام و نماد در سطح شهر و فرهنگ خود استفاده کنند. در جای جای شهر مجسمه و نمادهای چنگیزخان به چشم می‌خورد.

در مسابقات هم مسئولان کشتی مغولستان برای تهییج کشتی‌گیران خود، به آنها می‌گفتند که شما از نوادگان چنگیز هستید و نباید از چیزی و حریفی بترسید. هرچه که بود نخستین دوره مسابقات کشتی زیر23 سال قهرمانی آسیا در اولان‌باتور برگزار شد. مسابقاتی که هرچه به روزهای پایانی نزدیک شد، میزبانی مغولی‌ها بهتر شد و با صرف هزینه زیاد توانستند در نهایی نمره قبولی از این میزبانی بگیرند. تا آنجا که مسئول اتحادیه جهانی کشتی از میزبانی مغولستانی‌ها ابراز رضایت کرد.

به نظر می‌رسد با توجه به روند روبه رشد مغولی‌ها در آینده‌ای نه چندان دور از این کشور در آسیا بیشتر خواهیم شنید. مسئولان این کشور در تلاشند تا جای خود را به عنوان یک شهر قدرتمند در شرق آسیا معرفی کنند و باید دید در آینده چه قدر به هدف خود نزدیک خواهند شد؟

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان