تحقیق از کیا و هیوندای به خاطر آتش‌سوزی خودروها

چندین ایالت آمریکا در حال حاضر از هیوندای و کیا به خاطر اعمال فریبنده و نادرست مرتبط به آتش‌سوزی چندین خودروی این خودروساز بازرسی می‌کنند.

تحقیق از کیا و هیوندای به خاطر آتش‌سوزی خودروها

چندین ایالت آمریکا در حال حاضر از هیوندای و کیا به خاطر اعمال فریبنده و نادرست مرتبط به آتش‌سوزی چندین خودروی این خودروساز بازرسی می‌کنند.


این دو خودروساز کره‌ای بیش از 2.3 میلیون دستگاه خودروی خود را از سال 2015 تاکنون فراخوان کرده‌اند تا ریسک آتش‌سوزی پیشرانه‌ی آن‌ها را به صفر برسانند. این در حالی است که بازرسان فدرال بازرسی جنایی از این برندها را آغاز کرده‌اند تا بدانند آیا رفع نقص پیشرانه‌ها به‌صورت درست و کامل انجام شده است یا خیر.

دادستان کل کنتیکت گفته است:

ما از آتش‌سوزی چندین خودرو در کنتیکت آگاه شده‌ایم. برخی از این خودروها ظاهراً قبلاً طی یک فراخوان تعمیر شده بودند. این موضوع کاملاً جدی بوده و ما به‌صورت مسئولانه به دنبال کشف حقیقت و اطمینان از پاسخگویی دست‌اندرکاران این قضیه هستیم.

هیوندای در سال 2015 تعداد 470 هزار دستگاه سدان سوناتا را در آمریکا و به خاطر نقص پیشرانه‌ای که باعث توقف خودرو می‌شد فراخوان کرد. البته کیا محصولاتی را که از پیشرانه‌ی مشترک با سوناتا استفاده می‌کردند تا مارس 2017 فراخوان نکرد. در این زمان بود که خبر فراخوان 618 هزار دستگاه اپتیما، سورنتو و اسپورتیج منتشر شد. هیوندای هم سوناتا و سانتافه را فراخوان کرد.


ماه پیش انجمن ایمنی خودرو به کنگره آمریکا گزارش داد هیوندای و کیا باید خودروهای بیشتری را به خاطر ریسک آتش‌سوزی فراخوان کنند. اوایل این هفته یکی از سناتورهای آمریکا از NHTSA خواست تا از محصولات کیا و هیوندای مجهز به پیشرانه‌ی تتا II محصولات این دو شرکت بازرسی کند.


هیوندای بیانیه‌ای رسمی منتشر کرده و گفته است:

درباره‌ی این موضوع همکاری کاملی با دولت خواهد داشت و به عرضه‌ی خودروهای ایمن، باکیفیت، کارا و ارزان‌قیمت در آمریکا متعهد است.” این خودروساز اضافه کرده است: “بهبودهای زیادی در فرایند ساخت پیشرانه صورت گرفته است.

کیا هنوز بیانیه‌ای منتشر نکرده و سخنگوی دادستان کل کنتیکت هم از پاسخ به اینکه کدام ایالت‌ها در فرایند بازرسی از این دو خودروساز شرکت دارند خودداری کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان