مهلت ۱۰ روزه برای پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه های هوشمند

مسافران از این پس هنگام عبور از ۴ بزرگراه تهران-قم، تهران-ساوه، کرج-قزوین و قزوین-زنجان بدون توقف در عوارضی، پرداخت عوارض عبور خود را به صورت الکترونیکی انجام می دهند

مهلت 10 روزه برای پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه های هوشمند

مسافران از این پس هنگام عبور از 4 بزرگراه تهران-قم، تهران-ساوه، کرج-قزوین و قزوین-زنجان بدون توقف در عوارضی، پرداخت عوارض عبور خود را به صورت الکترونیکی انجام می دهند.
پرداخت از طریق پیمان، شیوه ای نوین برای پرداخت عوارض در آزادراه های کشور است. با فعال سازی پیمان، پلاک خودرو در سامانه ثبت می شود و در صورت تردد در آزادراه های کشور، هزینه عوارض به صورت خودکار از حساب شما کسر می شود.

مسافران نوروزی می‌توانند با مراجعه به سامانه NSPAY از طریق سرویس برداشت مستقیم توسن (پیمان) و همچنین از طریق اپلیکیشن های بانکی کیپاد (بانک پاسارگاد)، اتول‌یار (بانک تجارت)، تاپ (بانک پارسیان)، پرنا (بانک مسکن) از این امکان استفاده کنند.

مهلت 10 روزه پرداخت عوارض راه برای مسافران نوروزی

فقط 10 روز فرصت پرداخت عوارض آزادراهی پس از تردد در مسیرهای رفت و برگشت زیر وجود دارد و عدم پرداخت در مهلت یاد شده، مشمول جریمه خواهد شد:
• تهران ساوه
• تهران قم
• کرج قزوین
• قزوین زنجان

پرداخت عوارض

از 28 اسفند 97 باجه های عوارضی در مسیرهای فوق جمع آوری شده و پرداخت ها صرفا بصورت الکترونیکی انجام می شود. از طریق سامانه "پرداخت بدون توقف"، به راحتی میتوانید عوارض خود را با کلیه کارتهای بانکی پرداخت کنید.
پیش از اجرایی شدن این طرح، بانک مسکن نیز تعدادی از آزادراه‌ها را به تگ‌های هوشمند پرداخت عوارض مجهز کرده بود.

با وجود تمام مزایای این طرح، به نظر می رسد که عدم اطلاع رسانی گسترده به مسافران می تواند به جریمه شدن ناخواسته ایشان منجر شود. در واقع از آنجا که درصد بسیار کمی از رانندگان با سامانه "پرداخت بدون توقف" آشنایی دارند و با توجه به مهلت زمانی اندکی ایشان برای پرداخت عوارض که اتفاقا با ایام پر ازدحام نوروزی نیز تداخل پیدا کرده است. به نظر می رسد که شانس کمی برای آگاه سازی عمومی و پیش گیری از جریمه شدن رانندگان در این طرح تازه وجود داشته باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان