لیگ ۹۸-۹۷ لیگی عجیب و البته ضعیف

۱۱ تیم نیمی از امتیازات را از دست داده اند!

فصل ۹۸-۹۷ لیگ برتر در حالی به استقبال هفته های پایانی خود می رود که تا به اینجای کار تنها پرسپولیس از فرمول قهرمانی در فوتبال ایران تبعیت کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، فرمول قهرمانی در فوتبال ایران کسب دو امتیاز از هر بازی بعلاوه یک است که پرسپولیس از 22 بازی 45 امتیاز کسب کرده. یعنی دو امتیاز از هر بازی بعلاوه یک. البته نمی شود منکر شد که فاصله استقلال، تراکتورسازی و سپاهان به این تیم نزدیک است و یک لغزش می تواند جاها را با هم عوض کند و البته باید این نکته را هم متذکر شد که پدیده هم به روی کاغذ شانس قهرمانی دارد.

نکته قابل تامل بازی های این فصل پایین بوده سطح کیفی بازی ها است! و البته ریزش امتیازات بطوریکه از تیم پنجم به بعد هیچ تیمی نتوانسته نیمی از امتیازات را کسب کند. به واقع یازده تیم هستند که تا به این جای کار بیش از نیمی از امتیازات را از دست داده اند و میانگین کسب امتیاز آنها کمتر از 50 درصد است. پایین بودن سطح کیفی بازی ها را می توان در آمار گل های زده جستجو کرد بطوریکه یازده تیم در لیگ برتر هستند که معدل گل زنی اشان در هر بازی به یک گل هم نمی رسد و این تیم ها تیم هایی هستند که برای گلزنی بیش از 90 دقیقه وقت می خواهند!

همان طور که در جدول درصد امتیازات تصاحب شده می بینید از تیم ششم به بعد درصد امتیازات تصاحب شده از سوی تیم ها کمتر از 40 درصد است و این تیم ها بیش از 60 درصد از امتیازات ممکن را از دست داده اند و این نشان می دهد عملکرد آنها جای سوال دارد. خب طبیعی است تیم هایی که در قعر جدول قرار دارند ویا تیم هایی که نزدیک به قعر جدول هستند امتیازات زیادی را از دست داده باشند اما جای سوال است که تیم ششم 50 درصد از امتیازات را کسب نکرده باشد یا تیم هفتم میزان امتیازات تصاحب شده اش کمتر از 40 درصد باشد! این فصل شاهد ارایه بازی های ضعیف از سوی اکثر تیم ها هستیم. به واقع لیگی که در جریان است یکی از ضعیف ترین لیگ های سال های اخیر بوده است. این موضوع همان طور که اشاره شد به سبک بازی تیم ها که بیشتر دفاعی است تا تهاجمی هم برمی گردد و بیشتر تیم ها در بازی های لیگ برتر ابتدا به گل نخوردن فکر می کنند و بعد به گل زدن. بازی بی محابا و تهاجمی از کمتر تیمی در لیگ برتر دیده می شود به طوریکه در حال حاضر معدل گل زده هیچ تیمی در بازی های لیگ برتر در هر بازی دو گل نیست و 11 تیم هم هستند که نمی توانند در  هر بازی به طور معدل فقط یک گل به ثمر برسانند.

این اتفاق در حالی رخ داده است که برخی از مربیان باشگاهی همواره در مقام نقد به بازی دفاعی تیم ملی معترض بودند در حالی که امروز شاهد آن هستیم که تیم هایشان با فقر گل روبرو هستند و تا به اینجای کار ایده ای برای رفع این مشکل ارایه نکرده اند.


 
درصد امتیازات تصاحب شده از سوی تیم ها تا هفته بیست و دوم با این توضیح که برخی تیم ها کمتر از 22 بازی انجام داده اند:

1-پرسپولیس: 68 درصد
2-استقلال: 65 درصد
3-تراکتورسازی: 65 درصد
4-سپاهان: 66 درصد
5-پدیده 59 درصد
6- سایپا: 43 درصد
7- فولاد: 39 درصد
8-پارس جنوبی جم: 37 درصد
9- ماشین سازی: 37 درصد
10- پیکان: 38 درصد
11-نساجی: 34 درصد
12-ذوب آهن: 35 درصد
13- صنت نفت :31 درصد
14- نفت مسجد سلیمان: 27 درصد
15- سپیدرود رشت: 19 درصد
16 – استقلال خوزستان: 15 درصد

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان