مرا با نام خودم بخوان!

نکاتی درباره خودروی نیمه لوکس اپل اینسیگنیا:  اگر می‌خواهید خودرویی داشته باشید که اطرافیان کمتر از آن در خیابان‌ها دیده باشند یا نامش آنقدر ناآشنا باشد که حتی نتوانند تلفظش کند باید انتخابتان را به سمت اینزیگنیا گرنداسپرت کج کنید

مرا با نام خودم بخوان!

نکاتی درباره خودروی نیمه لوکس اپل اینسیگنیا: 

اگر می‌خواهید خودرویی داشته باشید که اطرافیان کمتر از آن در خیابان‌ها دیده باشند یا نامش آنقدر ناآشنا باشد که حتی نتوانند تلفظش کند باید انتخابتان را به سمت اینزیگنیا گرنداسپرت کج کنید. خودرویی که ممکن است برخی آن را به نام بیوکرگال بشناسند، انگلیسی‌ها به آن واکسهال اینزیگنیا بگویند ودراسترالیا با نام هولدن اینزیگنیا شناخته شود.

این خودروی نیمه لوکس  که اپل اینسیگنیا هم صدا زده می‌شود محصول شرکت آلمانی اپل است که بیشتر افراد آن را به مدل قدیمی اوپل کورسا می‌شناسند؛ اما این محصول جدید اپل برای خودش پیشرانه‌ای دولیتری دارد که 260 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. همین قدم اول می‌توان تشخیص داد که خودروساز آلمانی اینساگنیا را یک پله بالاتر از اپل آسترا ساخته است. این خودرو که سال 2013 مورد جراحی‌های زیادی قرار گرفت با موتور 1.3 لیتری و 140 اسب بخار فاصله زیادی تا آنسیگمیا دارد. همچنین اپل کورسا با این خودروی دو لیتری قابل مقایسه نیست و نمی‌توان چسبندگی که اینزیگنیا به کمک دیفرانسیل پیشرفته خود به دست آورده است را با کورسا مقایسه کرد.

البته در کشورهای دیگر یک نسخه 2.8 لیتری با توربوشارژ هم فروخته می‌شود که در مرزهای کشور ما جایی ندارد. همچنین جعبه دنده‌ای که برای آن تعبیه شده یک مدل اتوماتیک هشت سرعته است. اگر نگاهی به رتبه ایمنی این خودرو در آزمون‌های Euro Ncap بیاندازیم خواهیم دید که اوپل اینسیگنیا در جایگاه پنج ستاره‌های این موسسه جا گرفته است. یعنی از نظر ایمنی از بهترین رتبه برخوردار شده است. اگر روزی نسخه 2018 این خودرو به بازار ایران هم بیاید شاهد صندلی‌های مجهز به تهویه، گرمایش و ماساژورخواهیم بود.

اپل اینزیگنیا یک خودروی سواری فست بک با چراغ‌های کشیده است. روی در انحنایی داده شده که خودرویی اسپرت از آن خلق کرده البته سقف مدل 2017 آن شیب‌دار شده، وزن آن کاهش یافته و کابین‌ آن بزرگ‌تر شد. یکی از رقبای جدی این خودرو را باید رنو تلیسمان بدانیم که اتفاقا به قیمت ارزان‌تری هم خرید و فروش می‌شود و نام آشناتری در مقایسه با اپل دارد. رقبای این خودروی آلمانی در کشورهای غربی عموما شامل فورد موندئو، اشکودا اکتاویا و فولکس‌واگن پاسات می‌شود. در ایران اپل نام‌آشناتر از بقیه است و همین موضوع باعث می‌شود که خرید و فروش آن رونق بیشتری داشته باشد.

از نظر حجم موتور اپل 400 سی‌سی بزگ‌تر از تالسیمان است و قدرت بیشتر و شتاب بالاتری هم دارد. آن هم در حالی که مصرف بنزین تالیسمان در هر 100 کیلومتر تنها 0.5 لیتر بیشتر از رنو است و اگر کسی قید خدمات پس از فروش گسرده‌تر تلیسمان را بزند، اپل برای او خودروی پربرکت‌تری به حساب می‌آید.

 سال 1396 دیگر از این خودرو وارد کشور ما نشده‌ است و به همین دلیل راهی جز خرید اپل دست دوم وجود ندارد. با جست‌وجو در دیوار متوجه می‌شویم. مدل صفر آن در اروپا 34 هزار و 885 یورو قیمت دارد. با اینکه سال 1396 آن را می‌شد به ارزش 280 میلیون تومان معامله کرد اما برخی از افراد این خودروی خود را در دیوار به قیمت 700 میلیون تومان آگهی کرده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان