در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چگونه به زندگی مشترکمان جان دوباره دهیم؟

یک روانشناس گفت: یکی از راه‌های تداوم زندگی عاشقانه، ابراز محبت با جملات زیبا و دلنشین و گاهی شیطنت آمیز به همسر است.

چگونه به زندگی مشترکمان جان دوباره دهیم؟

ماندانا رکنی روانشناس و مشاور در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص استفاده از کلمات عاشقانه برای تداوم زندگی مشترک اظهار کرد: تنها یک پرسش جدی وجود دارد و آن این است که چگونه کاری کنیم که عشق پابرجا بماند؟

رکنی گفت: اگر معتقد هستید عشقی که از آغاز رابطه نسبت به محبوبتان داشتید، بدون تلاش شما تا ابد باقی خواهد ماند و همواره در زمان بروز مشکلات به کمک شما خواهد آمد، در اشتباه هستید.

وی افزود: در این شرایط اگر برای تازه نگه داشتن عشقتان تلاش نکنید، خیلی زود روابط گرمتان به سردی یک عادت روزانه تبدیل خواهد شد.

این روانشناس تصریح کرد: عشق نیاز به مراقبت دارد. یکی از راه‌های تداوم زندگی عاشقانه، ابراز محبت با جملات زیبا و دلنشین و گاهی شیطنت آمیز به همسر است. گفتن جملات عاشقانه به زندگی مشترک جان تازه‌ای می‌دهد. حرف‌های شما و حسی که این کلمات برای او ایجاد می‌کند، می‌تواند آنقدر تأثیرگذار باشد که زندگی‌تان را متحول سازد. در کنار رفتار مناسب، حرف‌های عاشقانه، زندگی را لذت بخش و شیرین کرده و عشق را در قلب محبوب تثبیت می‌کند.


بیشتر بخوانید: حریم خصوصی همسر خود را رعایت کنید


وی افزود: زن و مرد باید یکدیگر را شناخته و به مرور زمان جملات خاص و مورد علاقه هم را پیدا کنند و تنها به گفتن جملات عاشقانه که جنبه عمومی دارد و بیشتر افراد آن‌ها را به کار می‌برند، اکتفا نکنند.

رکنی تصریح کرد: عموما زنان به دلیل اینکه شنیداری هستند، به شنیدن جملات عاشقانه نیاز بیشتری دارند. این جملات برای ادامه زندگی و رابطه مشترک می‌تواند انرژی مضاعفی به آن‌ها دهد، اما مرد‌ان نیز نیاز به تأیید شدن از سوی همسر دارند و با جملات پرانرژی و مثبت، انگیزه مضاعفی برای تلاش جهت بهبود زندگی پیدا می‌کنند.

وی افزود: هنگامی که از همسرتان تعریف می‌کنید، باعث بالا رفتن اعتماد به نفس او می‌شوید و وی را تشویق می‌کنید تا به گونه‌ای رفتار کند که تعریف‌های شما را ثابت کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان