موزه شهید رجایی

خانه موزه شهید رجایی از ۱۳۴۳ تا حدود ۱۷ سال محل سکونت محمدعلی رجایی بود. سپس از ۱۳۷۳ با همت بنیاد شهید و سازمان میراث فرهنگی در ردیف آثار ملی و یادمانی برای حفظ خاطرات آن معلم شهید درآمد

خانه موزه شهید رجایی از 1343 تا حدود 17 سال محل سکونت محمدعلی رجایی بود. سپس از 1373 با همت بنیاد شهید و سازمان میراث فرهنگی در ردیف آثار ملی و یادمانی برای حفظ خاطرات آن معلم شهید درآمد. خانه قدیمی و به صورت اندرونی بیرونی‌، 254 مترمربع و با زیر زمین دو طبقه است‌. زیرزمین به شکل بسیار قدیمی و با طاق‌های آجری محل حمام‌، آب انبار و طباخ خانه است‌. آشپزخانه با همان وسایل طباخی و به همان شکل باقی مانده است‌. اتاق خواب هم شامل کردی و پشتی‌های معروف شهید رجایی است‌. در پذیرایی که درست مقابل آشپزخانه و اتاق خواب قرار دارد، میز و صندلی کار و هم‌چنین وسایل شخصی‌، کتاب‌خانه دست‌ساز شهید رجایی‌، آینه معروف او که قطعه‌ای از شیشه اتوبوس بود، صندوقچه‌، ویترین‌، یادداشت‌های شخصی‌، کمد لباس‌ها و دندان مصنوعی که باعث شناسایی شهید شد، قرار دارند. هم‌چنین آثار هنری اهدا شده به موزه و بخش‌هایی از زندگی نامه شهید رجایی در قاب‌هایی به چشم می‌خورد.
شهید محمدعلی رجایی کسی که از دست‌فروشی در محله‌ شوش بر مسند ریاست جمهوری رسید و امروز از نام‌آورترین‌های افراد در تاریخ کشورمان است در یازده مرداد 1360 به عنوان رئیس جمهور ایران انتخاب شد، اما هشتم شهریور همان سال یعنی 29روز بعد در دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید.

آدرس : میدان شهدا، خیابان شهید آقاجانلو، کوچه میرزایی

رزرو تورهای مسافرتی در لست تورز و توریاب:

روزهای بازدید: همه روزه بجز ایام سوگواری
ساعات بازدید : 14الی 16:30
بازدید رایگان می باشد.

موزه شهید رجایی

موزه شهید رجایی

موزه شهید رجایی

موزه شهید رجایی

موزه شهید رجایی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان