موج دوم بارندگی‌ها کدام استان‌ها را فرا خواهد گرفت؟

خبرگزاری میزان:کارشناس سازمان هواشناسی گفت: باد شدید در شمال غرب کلان زنجان همدان و کرمانشاه گیلان به نشبت وزش باد شدید‌تر است تا 70 کیلوتر بر ساعت می‌رسد.

امیر سرکرده درباره آخرین وضعیت شرایط جوی کشور افزود: بارش‌ها طی امروز به صورت بهاری و پراکنده در شمال غرب کشور، آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، کردستان، دامنه جنوبی البرز، زاگراس مرکزی، البرز قزوین، زنجان و تهران رخ می‌دهد.

این کارشناس هواشناسی در ادامه افزود: البته این موج شامل دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی نیز خواهد شد، یعنی در شمال استان‌های البرز، قزوین، زنجان و شمال تهران نیز بارش به صورت موقتی و پراکنده رخ خواهد داد، ضمن اینکه در چهارمحال و بختیاری، لرستان و کردستان نیز بارش‌های موقتی و پراکنده و خیلی خفیف رخ می‌دهد.

سرکرده گفت: وزش باد نسبتاً شدید در نواحی شمال غرب استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل و گیلان رخ می‌دهد که در استان‌های زنجان، همدان و کرمانشاه وزش باد از جا‌های دیگر شدیدتر است به طوری که سرعت وزش باد 70 کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

وی افزود: برای پنجشنبه باید منتظر ورود یک سامانه بارشی جدید باشیم که از نواحی غربی وارد کشور می‌شود و برای پنجشنبه شب در نیمه غربی فعال خواهد بود و روز جمعه به تدریج به شمال شرق کشور خواهد رسید.

اینفوگرافی زیر به معرفی مناطق و استان‌های کشور که قرار است میزبان موج بعدی بارندگی‌ها باشد، بپردازد.

در این نقشه همچنین مناطقی که درگیر طوفان خواهند بود و یا باید اقدامات ایمنی را انجام دهند و آمادگی لازم را داشته باشند، معرفی شده است.

موج دوم بارندگی‌ها کدام استان‌ها را فرا خواهد گرفت؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان