کره‌ای‌ها از بازار تلفن همراه ایران می‌روند؟

ایسنا نوشت:در حالی‌که در روزهای اخیر شایعاتی مبنی‌بر خروج شرکت‌های به‌نام خارجی از بازار تلفن همراه ایران به گوش می‌رسد، اما رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه می‌گوید، این شرکت‌ها قصد ترک ایران را ندارند و بازار نیز به این شایعات توجهی ندارد.

کره‌ای‌ها از بازار تلفن همراه ایران می‌روند؟

این شایعات در حالی در چند روز اخیر منتشر شده که بازار ایران میزان فروش قابل توجهی عاید این شرکت‌ها کرده و از سوی دیگر نبود نمایندگی و حضور رسمی اپل در بازار ایران توانسته شرایط خوبی را نصیب تلفن‌های همراه اندرویدی کند.

البته یکی از موضوعاتی که برخی افراد سند خروج شرکت‌های خارجی تلفن همراه از بازار ایران می‌دانند، عدم تبلیغات بصری در خیابان‌ها و محدوده بازار تلفن همراه است که بررسی‌ها نشان از آن دارد که از سال گذشته مجلس در تصمیمی مصوب کرد که برندهای وارداتی و خارجی حق تبلیغ به صورت بصری در سطح شهر را ندارند.

خارجی‌ها جایی نمی‌روند

در این رابطه ابراهیم درستی- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری، تلفن همراه - به ایسنا گفت: تا امروز هیچ یک از شرکت‌های فعال در بازار ایران نامه و اطلاعیه‌ای مبنی بر خروج از بازار ایران را اعلام نکرده‌اند و با توجه به شرایط بازار به نظر نمی‌رسد که شرکتی حاضر به ترک این بازار باشد.

وی در رابطه با شایعات منتشره اظهار کرد: هر چند وقت یک بار شایعات اینچنینی در بازار منتشر می‌شود اما تنها شایعه‌ای بیش نیست و بازار نسبت به این شایعات واکنشی نشان نمی‌دهد.

در همین رابطه محمدمهدی میرمهدی - رئیس اتحادیه فناوران رایانه - نیز گفت: در حال حاضر اخباری مبنی بر خروج شرکت‌های به‌نام از بازار تلفن همراه نیست و طبق آخرین اخبار شرکت‌های طرف قرارداد با برندهای به‌نام جهانی درصدد تقویت همکاری و بازار خود هستند.

نکته قابل توجه در رابطه با اعلام چنین شایعاتی در شرایط فعلی آن است که در بازارهای مختلف نیز شایعات اینچنینی مبنی بر عدم واردات کالا به کشور دست به دست می‌شود و به ترفندی برای افزایش حجم فروش به واسطه ترس مردم از آینده بدل شده است.

1717

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان