لوتوس تایپ ۱۳۰، اولین هایپرکار تمام الکتریکی بریتانیا

همه ی ما شایعات زیادی شنیده بودیم اما لوتوس تایید کرد در حال توسعه‌ی اولین هایپرکار تاریخ خود بوده و اولین تصویر تیزری از این خودرو را نیز منتشر کرده است.

لوتوس تایپ 130، اولین هایپرکار تمام الکتریکی بریتانیا

همه ی ما شایعات زیادی شنیده بودیم اما لوتوس تایید کرد در حال توسعه‌ی اولین هایپرکار تاریخ خود بوده و اولین تصویر تیزری از این خودرو را نیز منتشر کرده است.


این خودروساز بریتانیایی خاطرنشان ساخته خودروی مورد بحث محصولی کاملا جدید در بیش از 10 سال اخیر بوده و “تایپ 130” نام دارد. جزئیات زیادی از این خودرو در دست نیست اما می‌دانیم که قوای محرکه‌ی آن از نوع تمام الکتریکی خواهد بود.

در تصویر تیزری منتشر شده می‌توانیم طراحی بسیار نرم و صیقلی‌ای را ببینیم. بنا به گزارش Car Advice، این خودرو تقریبا طولی در حدود لوتوس اوورا خواهد داشت اما پهنای آن بسیار بیشتر خواهد بود. در این تیزر همچنین می توانیم عبور آسان جریان هوا از بدنه‌ی تایپ 130 را تشخیص دهیم که تایید می کند لوتوس تمرکز بسیار زیادی روی مسائل آئرودینامیکی این هایپرکار داشته است.


زیرساخت تایپ 130 جدید مونوکوک فیبر کربن سفارشی و پیشرانه‌های الکتریکی‌ای خواهد بود که هر چهار چرخ را به حرکت درمی‌آورند. مجموعه باتری نیز درست پشت بخش سرنشینان واقع شده است.

شرکت مهندسی پیشرفته‌ی ویلیامز مسئول توسعه‌ی قوای محرکه‌ی تایپ 130 بوده و اگرچه مشخصات این بخش از خودرو اعلام نشده اما حداقل قدرت آن 1000 اسب بخار خواهد بود. این خودرو همچنین از برخی قطعات آئرودینامیکی فعال و دوربین‌ها بجای آینه های جانبی سنتی استفاده خواهد کرد.

در چند ده سال گذشته برخی از خاطره‌انگیزترین محصولات لوتوس با نام تایپ معرفی شده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به خودروی فرمول 1 تایپ 25 در سال 1963، خودروی فرمول 1 تایپ 78، تایپ 92 و تایپ 111 اشاره کرد.

لوتوس تایپ 130 جدید اواخر سال جاری معرفی خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان