استون مارتین رپید E، سدانی لوکس و زیبا&#۸۲۳۰;

سرانجام خودرویی که همگان منتظر معرفی آن بودیم در نمایشگاه شانگهای رخ‌نمایی کرد.

استون مارتین رپید E، سدانی لوکس و زیبا…

سرانجام خودرویی که همگان منتظر معرفی آن بودیم در نمایشگاه شانگهای رخ‌نمایی کرد.


استون مارتین به عنوان یک لوکس ساز اسطوره‌ای فرایند توسعه‌ی رپید E جدید را به پایان رساند. این خودرو در مقایسه با نسخه‌های استاندارد از ویژگی‌های متمایزی برخوردار است. رپید E همچنین اولین خودروی استون مارتین است که در تأسیسات جدید St Athan تولید می شود.


استون مارتین برای ساخت این خودرو با شرکت مهندسی پیشرفته‌ی ویلیامز همکاری کرده است. زیرساخت رپید E معماری الکتریکی 800V و باتری 65 کیلووات ساعتی است که در ساختاری فیبر کربنی و کولار قرار گرفته اند. تکمیل کننده‌ی این مجموعه سلول های لیتیوم-یونی به تعداد بیش از 5600 مورد هستند. این مجموعه باتری جایی قرار گرفته که معمولا پیشرانه‌ی 12 سیلندر 6 لیتری قرار می‌گرفت. مجموعه قوای محرکه‌ی رپید E خروجی 601 اسب بخاری و گشتاور 950 نیوتون متری دارد.


شعاع حرکت این خودرو با استانداردهای WLTP برابر با 320 کیلومتر بوده و با استفاده از شارژر استاندارد می‌توان در یک ساعت برد 298 کیلومتری را به دست آورد. البته با استفاده از شارژر سریع و طی یک ساعت می‌توان باتری را به اندازه‌ی مسافت 500 کیلومتری شارژ نمود.


استون مارتین می گوید این خودرو در کمتر از 4 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن نیز 250 کیلومتر در ساعت می‌باشد.


افرادی که به دنبال خرید اولین محصول تمام الکتریکی استون مارتین هستند از شنیدن اینکه این لوکس یاز بریتانیایی زمان زیادی را صرف تنظیم شاسی خودرو کرده خوشحال خواهند شد. این خودرو دارای حالت‌های سواری جی تی، اسپورت و اسپورت پلاس می باشد. همچنین یک دیفرانسیل لغزش محدود در عقب و فنرها و دامپرهای ارتقا یافته نیز وجود دارند که باعث تضمین هندلینگ عالی این خودرو می‌شوند.


اما سدان تمام الکتریکی استون مارتین از نظر ظاهری نیز تغییراتی را تجربه کرده است. اسپلیتر جلوی متفاوت، دیفیوزر عقب بزرگ‌تر، رینگ های آلومینیومی فورج کاری شده و لاستیک‌های پیرلی پی زیرو بخشی از ویژگی‌های این خودرو هستند.


اندی پالمر مدیر اجرایی استون مارتین می گوید:

رونمایی از رپید E لحظه‌ای مهم برای استون مارتین است. به عنوان اولین خودروی تمام الکتریکی، رپید E قدمی تاریخی است. این خودرو نشان دهنده‌ی آمادگی استون مارتین برای مواجه شدن با چالش های بزرگ زیست محیطی است.


تولید استون مارتین رپید E تنها به 155 دستگاه در سراسر جهان محدود شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان