کشف اسکلت قربانیان باورهای خرافی در انگلستان

به گزارش خبرگزاری ایسنا، ۲۶ اسکلت مربوط به عصر آهن و دوره روم در گودال‌هایی در نزدیکی شهرستان تشریفاتی آکسفوردشایر در ناحیه جنوب شرقی انگلستان، کشف شده که باستان‌شناسان معتقدند این بقایا در واقع قربانیان مراسمی خاص در گذشته بوده‌ اند

به گزارش خبرگزاری ایسنا، 26 اسکلت مربوط به عصر آهن و دوره روم در گودال‌هایی در نزدیکی شهرستان تشریفاتی آکسفوردشایر در ناحیه جنوب شرقی انگلستان، کشف شده که باستان‌شناسان معتقدند این بقایا در واقع قربانیان مراسمی خاص در گذشته بوده‌ اند. این کشف در جریان تعویض لوله‌های آب اتفاق افتاده است و بر اساس نظر کارشناسان این اسکلت ها از مراسمی هولناک در گذشته خبر می دهند. قدمت این یافته‌های هولناک را سه‌هزار سال پیش تخمین می زنند.

یکی از اسکلت های کشف شده مربوط به یک زن بود در حالی که استخوان پاهای قطع‌شده او در کنار یکدیگر قرار گرفته و دستانش به یکدیگر بسته شده بودند. 

«نیل هولبروک» مدیر موسسه باستان‌شناسی «کاتسولد» درخصوص این اکتشاف بیان کرد:

کشف این مکان مربوط به عصر آهن حیرت‌آور است چرا که اطلاعاتی درباره اعتقادات و باورهای انسان‌های خرافاتی ساکن در منطقه آکسفورد شایر پیش از آن که حکومت رومیان آغاز شود، ارائه می‌دهد.

استخوان حیوانات و لوازم خانگی همچون کوزه،‌ ابزار تیز همچون چاقو و شانه‌های تزئینی از دیگر اجسام کشف شده در این مکان هستند که همگی تحت مطالعه قرار گرفته اند. پیش از این نیز اکتشافات دیگری در سراسر جهان صورت گرفته بودند که از چنین مکان‌های غرق در خون‌شده پرده برمی‌دارد. یکی از این اکتشافات کشف مکانی هولناک در  پرو  بود که نشان می داد در قرن 15 میلادی بیش از 140 کودک طی مراسمی خاص در آن قربانی شده‌اند.

اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان