معرفی رسمی کراس‌اوور جدید لینکلن کُرسیر، یک اویاتور کوچک

لینکلن در نمایشگاه نیویورک رسماً پرده‌ها را از چهرهٔ کراس‌اوور کامپکت کاملاً جدید خود کنار زده است. این کراس‌اوور جدید جایگزین مدل MKC شده و همانند سایر محصولات جدید لینکلن، در این ماشین نیز نام سه‌حرفی با نام کلمه‌ای جدید کُرسیر جایگزین شده است

معرفی رسمی کراس‌اوور جدید لینکلن کُرسیر، یک اویاتور کوچک

لینکلن در نمایشگاه نیویورک رسماً پرده‌ها را از چهرهٔ کراس‌اوور کامپکت کاملاً جدید خود کنار زده است. این کراس‌اوور جدید جایگزین مدل MKC شده و همانند سایر محصولات جدید لینکلن، در این ماشین نیز نام سه‌حرفی با نام کلمه‌ای جدید کُرسیر جایگزین شده است. کُرسیر که بر اساس پلت‌فرم نسل جدید فورد اسکیپ ساخته شده است، کوچک‌ترین کراس‌اوور لینکلن محسوب می‌شود و قصد دارد خریداران جوان‌تر را به سمت این برند لوکس آمریکایی جذب کند.

در کُرسیر از همان زبان و سبک طراحی آشنا و موفق مدل‌های نویگیتور، ناتیلوس و اویاتور استفاده شده است که آن‌را تا حد زیادی از اسکیپ متمایز کرده است تا جایی که احتمالاً هیچ‌کس با نگاه کردن به ظاهر کُرسیر نمی‌تواند تشخیص دهد در زیر پوست آن یک اسکیپ قرار دارد. این کراس‌اوور کامپکت با وجود ابعاد کوچک‌تر، در بسیاری از ویژگی‌ها و جزئیات ظاهری تا حد زیادی به اویاتور شباهت دارد و حتی سقف شیب‌دار برادر بزرگ‌تر خود را هم قرض گرفته است. در کُرسیر، جلوپنجرهٔ بزرگ کرومی، بخش جلویی خودرو را تحت سلطهٔ خود قرار داده درحالی‌که چراغ‌های عقب آن نیز مانند دیگر ساخته‌های لینکلن از نوع سراسری هستند.

کُرسیر از کابین بسیار قابل‌توجهی هم برخوردار است. در اینجا یک نمایشگر لمسی هشت اینچی به‌صورت استاندارد برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC3 در نظر گرفته شده درحالی‌که یک صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی هم برای آن قابل سفارش است که قابلیت‌های بیشتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. برای کُرسیر همچنین آپشن‌هایی مثل صندلی‌های قابل تنظیم در 24 جهت مختلف با ماساژور، نورپردازی داخلی، سقف پانورامای بزرگ، شارژ بی‌سیم و سیستم صوتی Revel با 14 بلندگو و تنظیم خاص هم در نظر گرفته شده که آن‌را به یک کراس‌اوور لوکس تمام‌عیار و طراز اول تبدیل می‌کنند.

لینکلن قصد دارد با کُرسیر تجربهٔ تجمل واقعی را در سگمنت کراس‌اوورهای کامپکت لوکس ارائه کند. به همین دلیل دیوارهٔ بین داشبورد و محفظهٔ پیشرانه به‌صورت دوجداره طراحی شده که جلوی ورود ارتعاشات به کابین را می‌گیرد. علاوه بر این، یک سیستم فعال کنترل صداهای مزاحم هم برای این خودرو در نظر گرفته شده است. به لطف این ویژگی‌ها، کابین کُرسیر بشدت ساکت و آرام خواهد بود. در این کراس‌اوور لوکس آمریکایی حتی صداهایی که به راننده هشدار می‌دهند نیز منحصربه‌فرد هستند و توسط ارکستر سمفونی دیترویت ضبط شده‌اند تا به حفظ آرامش کابین کمک کنند.

علاوه بر این، به‌منظور ارائهٔ سواری نرم‌تر، کُرسیر در عقب به سیستم تعلیق یکپارچه مجهز شده است. این برای اولین بار است که لینکلن در محصولات خود از این نوع تعلیق استفاده می‌کند. برای این ماشین همچنین سه ترکیب رنگ داخلی جدید شامل Beyond Blue (آبی و سفید)، Cashew (قهوه‌ای روشن و مشکی) و Medium Slate (خاکستری با جزئیات قهوه‌ای سوخته) هم قابل سفارش است که همراه با تزئینات چوبی، کابین بسیار لوکس و زیبایی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

کُرسیر در بخش ایمنی نیز به‌صورت استاندارد به تجهیزات ایمنی اساسی لینکلن مثل ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، پایش نقاط کور، حفظ حرکت میان خطوط و نوربالای خودکار مجهز شده است؛ اما علاوه بر این تجهیزات استاندارد، پکیج ایمنی Co-Pilot360 Plus لینکلن هم قابل سفارش است که مواردی همچون کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت دوباره در ترافیک، سیستم کمکی فرمان، ترمز کمکی دنده‌عقب، سیستم کمک پارک فعال و… را به خودرو اضافه می‌کند. کُرسیر همچنین از تکنولوژی استفاده از تلفن همراه بجای کلید هم برخوردار است. به لطف این سیستم راننده می‌تواند سوئیچ خودرو را در خانه گذاشته و بجای آن از گوشی هوشمند خود و اپلیکیشن Lincoln Way استفاده کند.

کُرسیر در ابتدا با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌شود. موتور پایه و استاندارد یک واحد 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 250 اسب بخار قدرت و 373 نیوتن متر گشتاور است اما کسانی که خواهان نیروی بیشتری هستند می‌توانند پیشرانهٔ 2.3 لیتری چهار سیلندر توربو را سفارش دهند که 280 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی هردوی این موتورها از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. همچنین هردو موتور در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم به‌صورت سفارشی برای آن ارائه می‌گردد. این سیستم بسته به شرایط مسیر می‌تواند نیرو را فقط به چرخ‌های جلو یا به هر چهارچرخ انتقال دهد.

اما علاوه بر این دو موتور، به گفتهٔ لینکلن در آینده یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم برای کُرسیر ارائه خواهد شد ولی فعلاً مشخصات این مدل اعلام نشده است. این کراس‌اوور جدید در کارخانهٔ لوئیزویل فورد در کنتاکی تولید شده و فروش آن از پاییز آینده آغاز شد. قیمت‌گذاری این ماشین نیز در زمانی نزدیک به عرضه صورت خواهد گرفت اما انتظار می‌رود افزایشی جزئی را نسبت به قیمت MKC کنونی که از 34 هزار دلار آغاز می‌شود تجربه کند. لینکلن با کُرسیر به داغ‌ترین سگمنت بازار کراس‌اوورها وارد شده و باید با خودروهایی مثل مرسدس بنز GLC، لکسس NX و ولوو XC60 به رقابت بپردازد.

[دانلود ویدئو]

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان