معرفی رسمی نسل جدید مرسدس بنز GLS در نیویورک

پس از انتشار تصاویر جاسوسی بدون پوشش و افشای تصاویر رسمی، سرانجام مرسدس بنز رسماً نسل جدید شاسی‌بلند پرچم‌دار GLS را در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرده است.

معرفی رسمی نسل جدید مرسدس بنز GLS در نیویورک

پس از انتشار تصاویر جاسوسی بدون پوشش و افشای تصاویر رسمی، سرانجام مرسدس بنز رسماً نسل جدید شاسی‌بلند پرچم‌دار GLS را در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرده است.


نسل جدید این ماشین در بسیاری از قسمت‌های فنی و زیرساختی با GLE اشتراک دارد و در ظاهر نیز بیشتر شبیه به یک GLE بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. نسل جدید GLS اما بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین شاسی‌بلندی است که تاکنون نشان ستارهٔ سه‌پر مرسدس بنز روی پیشانی آن قرار گرفته است.

GLS جدید 7.7 سانتیمتر کشیده‌تر و 2.2 سانتیمتر عریض‌تر از نسل قبلی خود است درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن نیز با 6 سانتیمتر افزایش به 3.13 متر رسیده است. این رشد ابعاد به معنای فضای داخلی بیشتر خصوصاً برای ردیف‌های دوم و سوم صندلی‌ها خواهد بود تا جایی که گفته شده صندلی‌های ردیف سوم فضای کافی برای نشستن افرادی با قد حداکثر 1.94 سانتیمتر را دارند. به گفتهٔ مرسدس بنز، هر سه ردیف صندلی‌های GLS جدید به‌طور کاملاً الکتریکی قابل تنظیم هستند و راحتی و فضای زیادی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند.

هنگامی‌که به صندلی‌های ردیف سوم نیازی نباشد می‌توان آن‌ها را خواباند تا فضای صندوق بار افزایش پیدا کند درحالی‌که امکان خواباندن صندلی‌های ردیف دوم هم وجود دارد. هنگامی‌که هردو ردیف صندلی‌های عقب خوابانده شوند، حجم صندوق بار به 2400 لیتر افزایش پیدا می‌کند. GLS در حالت استاندارد به‌صورت هفت‌نفره عرضه می‌شود اما مرسدس بنز نسخهٔ شش‌نفرهٔ آن‌را هم با دو صندلی فردی لوکس در ردیف دوم ارائه می‌کند. این آپشن برای اولین بار است که برای GLS ارائه می‌شود.

مرسدس بنز برای نسل جدید GLS جدیدترین تکنولوژی‌های خود را هم ارائه کرده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX با دو صفحه‌نمایش بزرگ 12.3 اینچی و سیستم سرگرمی صندلی‌های عقب با دو نمایشگر 11.6 اینچی اشاره کرد. علاوه بر این، Rear Comfort هم برای این ماشین قابل سفارش است که یک تبلت هفت اینچی اندرویدی را ارائه می‌کند. از طریق این تبلت می‌توان تمامی قیمت‌های سیستم MBUX را از صندلی عقب کنترل کرد.

ازجملهٔ دیگر تجهیزات استاندارد این شاسی‌بلند لوکس آلمانی نیز می‌توان به سیستم صوتی فراگیر برمستر، اپل کارپلی و اندروید اتو، شارژر بی‌سیم، نورپردازی داخلی با 64 رنگ مختلف و نُه پورت USB اشاره کرد. با پرداخت هزینهٔ اضافی نیز می‌توان گرم‌کن و سردکن نگه‌دارنده‌های لیوان، نمایشگر سربالای تمام‌رنگی و ماساژور صندلی‌ها را سفارش داد.

مرسدس بنز طیف بسیار گسترده‌ای از سیستم‌ها و تکنولوژی‌های کمک‌راننده مثل ترمز خودکار اضطراری، سیستم کمک پارک فعال با دوربین دید از بالا و حتی ارتباط خودرو با خودرو را به‌صورت استاندارد برای نسل جدید بزرگ خاندان شاسی‌بلندهای خود در نظر گرفته است که موارد جدیدی هم مثل سیستم کمکی فعال فاصله، سیستم کمکی فعال توقف و حرکت، سیستم کمکی مانور دهی با تریلر و… به آن‌ها اضافه شده است. علاوه بر این، پکیج کمک‌رانندهٔ بسیار پیشرفته‌ای هم برای GLS قابل سفارش است که مواردی چون کروز کنترل راداری، سیستم محدودکنندهٔ سرعت و… را به خودرو اضافه می‌کند.

نسل جدید شاسی‌بلند پرچم‌دار مرسدس بنز در ابتدا با دو پیشرانهٔ بنزینی مختلف در بازار ایالات‌متحده عرضه می‌شود. مدل اول که GLS350 نام دارد، به پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی با 367 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور مجهز است. این موتور از سیستم هیبریدی خفیف 48 ولت EQ Boost هم سود می‌برد که شامل استارت ژنراتور یکپارچه به همراه یک باطری لیتیوم یون کوچک می‌شود. GLS350 می‌تواند ظرف 5.9 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

مدل بعدی اما با نام غیرمعمول GLS580 در نمایشگاه نیویورک معرفی شده است. این مدل از یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که 490 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور نیز به سیستم هیبریدی خفیف EQ Boost مجهز شده که در مقطع کوتاهی 22 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور به خروجی موتور بنزینی اضافه می‌کند. GLS580 برای اینکه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند به 5.2 ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت هردوی این مدل‌های بنزینی اما به‌صورت الکترونیکی روی 210 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

اما علاوه بر این دو موتور بنزینی، مرسدس بنز برای نسل جدید GLS در اروپا، روسیه و دیگر بازارهای خارج از ایالات‌متحده یک موتور 2.9 لیتری شش سیلندر دیزلی را هم در نظر گرفته که در دو مدل مختلف به نام‌های GLS350d و GLS400d ارائه می‌شود. موتور 2.9 لیتری دیزلی در مدل اول 286 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که این اعداد در مدل دوم به 330 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا می‌کنند.

تمامی مدل‌های نسل جدید GLS به‌صورت استاندارد به یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic مجهز هستند. این سیستم به‌صورت استاندارد از یک گیربکس کمکی با کلاچ چندصفحه‌ای با کنترل الکترونیکی برخوردار است که امکان توزیع متغیر گشتاور از صفر تا صد را بین محورها فراهم می‌کند. فعلاً هیچ اطلاعاتی در مورد نسخه‌های AMG و مایباخ GLS جدید منتشر نشده است اما این نسخه‌ها بعداً به ترتیب با پیشرانه‌های هشت و دوازده سیلندر معرفی خواهند شد.

سیستم تعلیق استاندارد نسل جدید GLS از نوع بادی Airmatic با کمک‌فنرهای تطبیقی است اما مثل GLE، برای این خودرو تعلیق فعال با سیستم 48 ولت کنترل بدنهٔ E-Active هم قابل سفارش است که با اسکن مسیر پیش رو، تعلیق را از پیش تنظیم و آماده می‌کند. به گفتهٔ مرسدس بنز این سیستم راحتی قابل‌توجه، هندلینگ چابک و توانایی‌های آفرود بالایی را ارائه می‌کند. نسل کاملاً جدید مرسدس بنز GLS تا اواخر سال جاری در بازار ایالات‌متحده و اروپا عرضه خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان