معرفی نسل جدید تویوتا هایلندر، زیباتر و کم‌مصرف‌تر

تویوتا نسل جدید کراس‌اوور سه ردیفهٔ هایلندر را در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرده است. هایلندر در این نسل همچنان کراس‌اووری دوستدار و مناسب خانواده‌ها باقی‌مانده است اما تویوتا قصد داشته نمایی قدرتمندتر و ظریف‌تر به استایل بیرونی آن ببخشد و درعین‌حال بهره‌وری آئرودینامیکی آن‌را نیز بهبود دهد

معرفی نسل جدید تویوتا هایلندر، زیباتر و کم‌مصرف‌تر

تویوتا نسل جدید کراس‌اوور سه ردیفهٔ هایلندر را در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرده است. هایلندر در این نسل همچنان کراس‌اووری دوستدار و مناسب خانواده‌ها باقی‌مانده است اما تویوتا قصد داشته نمایی قدرتمندتر و ظریف‌تر به استایل بیرونی آن ببخشد و درعین‌حال بهره‌وری آئرودینامیکی آن‌را نیز بهبود دهد. بدین ترتیب حالا سروصدای باد در این ماشین کاهش و پایداری آن افزایش یافته است. هایلندر مدل 2020 در بیرون طراحی جدیدی دارد که برخی ویژگی‌های آن از کراس‌اوور کوچک‌تر رافور قرض گرفته شده است. در همین حال، نمای عقبی خودرو نیز تا حدودی کراس‌اوورهای لکسس خصوصاً مدل NX به یاد می‌آورد.

هایلندر در چهار تیپ مختلف شامل L، LE، XLE، لیمیتد و پلاتینوم به بازار عرضه می‌شود که سه تیپ اول در ظاهر جلوپنجره‌ای مشکی‌رنگ با تریم نقره‌ای دارند درحالی‌که تیپ‌های لیمیتد و پلاتینوم از جلوپنجرهٔ مشکی با تریم کرومی، پلیت کرومی محافظ در بخش پایینی سپرها، پروژکتورهای پریمیوم در چراغ‌های جلو و رینگ‌های 20 اینچی سود می‌برند. برای هایلندر مدل 2020 پنج رنگ بیرونی جدید شامل خاکستری متالیک، آبی، قرمز یاقوتی، آبی کاربنی و قهوه‌ای ارائه شده و سه رنگ سفید، نقره‌ای متالیک و مشکی متالیک نیمه‌شب نیز از نسل قبلی به این نسل منتقل شده است.

در داخل نسل جدید هایلندر نیز طراحی کاملاً جدید و مدرن به همراه سطوح نرم‌تری نسبت به نسل قبلی کار شده است. همچنین در بخش تکنولوژی نیز کارپلی اپل، اندروید اتو، ناوبری Waze، رادیو SiriusXM و اینترنت وای فای به‌صورت استاندارد در تمامی تیپ‌ها ارائه می‌شود. در همین حال، تیپ پایهٔ L نیز از تجهیزاتی چون پکیج ایمنی Safety Sense 2.0 تویوتا، رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی، کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای، نمایشگر 4.2 اینچی در صفحه آمپر، تنظیم برقی هشت جهتهٔ صندلی راننده، پنجره‌های برقی، صفحه‌نمایش لمسی هشت اینچی مرکزی، چراغ‌های عقب و جلوی LED، پنجره‌های عقب دودی و سیستم ورود هوشمند برخوردار است.

در تیپ LE درب صندوق بار برقی، مه شکن‌های LED و تریم چرمی در غربیلک فرمان به خودرو اضافه می‌شود درحالی‌که تیپ XLE هم از آفتاب‌گیر صندلی‌های ردیف دوم، تنظیم چهار جهتهٔ صندلی شاگرد، نمایشگر 7 اینچی در صفحه آمپر، آینهٔ داخلی تیره شونده، چراغ‌های جلوی اتوماتیک، سانروف و ریل‌های روی سقف برخوردار است. در تیپ لیمیتد به تجهیزات تیپ‌های قبلی نورپردازی داخلی، حافظهٔ صندلی راننده، گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های جلو و… هم اضافه می‌گردد؛ و نهایتاً بالاترین تیپ هایلندر یعنی پلاتینوم نیز به تجهیزات لوکسی مثل سیستم صوتی پریمیوم 1200 واتی JBL با 11 بلندگو، نمایشگر 12.3 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، چراغ‌های جلوی تطبیقی، نمایشگر سربالا، گرم‌کن صندلی‌های ردیف دوم، سانروف پانورامیک، سنسور باران و روکش چرم سوراخ‌دار صندلی‌ها مجهز شده است.

در بخش ایمنی نیز تویوتا نسل جدید هایلندر را به نسل دوم پکیج ایمنی Safety Sense خود مجهز کرده است که بسته به تیپ‌های خودرو، سیستم‌های ایمنی مختلفی مثل هشدار برخورد جلو با ترمز اضطراری خودکار و قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط با قابلیت تغییر جهت فرمان، کروز کنترل تطبیقی، نوربالای خودکار، پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقب و تشخیص علائم ترافیکی را ارائه می‌کند.

نسل چهارم هایلندر 6 سانتیمتر طول بیشتری نسبت به نسل قبلی خود دارد که این به افزایش فضای داخلی خودرو کمک کرده است. علاوه بر این، می‌توان صندلی‌های ردیف دوم را تا سه سانتیمتر به سمت جلو کشید تا فاصله بین آن‌ها و صندلی‌های ردیف سوم بیشتر شود. صندلی‌های ردیف دوم در تیپ‌های L و LE به‌صورت استاندارد از نوع نیمکتی است و این دو تیپ ظرفیت حمل هشت نفر را دارند اما تیپ‌های XLE، لیمیتد و پلاتینوم به‌صورت استاندارد در ردیف دوم به صندلی‌های خلبانی مجهز بوده و ظرفیت حمل هفت نفر را دارند. هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلی‌ها، صندوق بار هایلندر 456 لیتر حجم دارد اما با خواباندن ردیف‌های سوم و دوم، این عدد به 2075 لیتر افزایش پیدا می‌کند.

نسل جدید هایلندر یکی دیگر از محصولاتی است که روی پلت‌فرم جدید TNGA تویوتا ساخته شده است یعنی همان پلت‌فرمی که در طیف گسترده‌ای از محصولات این شرکت از سدان کامپکت کرولا گرفته تا کراس‌اوور رافور و سدان فول سایز آوالون هم بکار رفته است. به ادعای تویوتا، به لطف استفاده از این پلت‌فرم جدید، هایلندر نسبت به نسل قبلی خود ایمن‌تر، راحت‌تر و بادوام‌تر شده و کیفیت ساخت آن‌هم افزایش یافته است؛ اما با وجود استفاده از پلت‌فرم جدید، تویوتا همان پیشرانه 3.5 لیتری V6 نسل قبلی را برای هایلندر 2020 ارائه کرده است. مشخصات این موتور هیچ تغییری نکرده و مثل قبل 295 اسب بخار قدرت و 356 نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند. به همین دلیل، هایلندر جدید با این موتور مثل نسل قبل توانایی بکسل 2270 کیلوگرم را دارد.

هرچند موتور پایه نسل جدید هایلندر نسبت به نسل قبلی بدون تغییر باقیمانده اما تویوتا برای نسخه هیبریدی آن قوای محرکه جدیدی را ارائه کرده که از یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. این در حالی است که نسخه هیبریدی نسل قبلی از موتور 3.5 لیتری V6 استفاده می‌کرد. این سیستم هیبریدی جدید مجموعاً 240 اسب بخار قدرت دارد که کمتر از قدرت 306 اسب بخاری هایلندر هیبریدی نسل قبل است اما در عوض نسل جدید در هر صد کیلومتر 6.9 لیتر بنزین مصرف می‌کند که 17 درصد کمتر از مصرف 8.4 لیتری نسل قبل است.

هایلندر هیبریدی در نسل جدید به سیستم PED هم مجهز شده است. این سیستم به‌منظور هرچه کارآمدتر کردن شارژ و مصرف باطری‌ها، عادت‌های رانندگی روزانهٔ راننده و همین‌طور شرایط جاده و ترافیک را بررسی می‌کند. هرچه با خودرو بیشتر رانندگی شود، داده‌های بیشتری جمع‌آوری شده و به بهبود مصرف سوخت کمک می‌شود. این همان سیستمی است که در نسل جدید رافور هم ارائه شده است. هایلندر هیبریدی همچنین از حالت‌های رانندگی مختلفی شامل معمولی، اقتصادی و اسپرت هم برخوردار است. این کراس‌اوور جدید ژاپنی در دو نسخهٔ دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک به بازار عرضه می‌شود که هردو نسخه به سیستم کنترل گشتاور پویا مجهز هستند. برای عبور از مسیرهای ناهموار نیز حالت‌های گِل‌وماسه یا صخره‌وخاک در نظر گرفته شده است. نسخهٔ V6 نسل جدید هایلندر از دسامبر امسال راهی نمایندگی‌های فروش تویوتا می‌شود اما فروش نسخهٔ هیبریدی از فوریهٔ سال آینده آغاز خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان