ماجرای بازداشت روحانی ایرانی در عراق چیست؟

العالم نوشت: رسانه ها از چند روز گذشته با انتشار فیلمی از بازداشت فردی با لباس دینی با تابعیت ایرانی در استان بصره جنجال ایجاد کرده اند.

ماجرای بازداشت روحانی ایرانی در عراق چیست؟

این ویدئو یک افسر عراقی و چند نیروی تحت امر وی را نشان می دهد که مانع از حرکت یک ایرانی که در لباس روحانیت است، و خواهان سفر به عراق از طریق گذرگاه مرزی شلمچه است، می شوند.

این ویدئو نشان می دهد که افسر این روحانی را بازداشت می کند و او را وادار می کند تا عمامه اش را بردارد و وی را به اتاق بازجویی منتقل می کند.این ویدئو در رسانه ها جنجال آفرین شد و شبکه های مرتبط با عربستان به شیوه ای خبیث از این ویدئو با هدف تلاش برای تفرقه افکنی و ایجاد اختلافات دینی بهره برداری کردند.رسانه های یاد شده همچنین تلاش کردند تا این قضیه را به موضوعی برای رویارویی میان برخی احزاب و نیروهای امنیتی تبدیل کنند و سعی کردند تا ایران را وارد این ماجرا کنند.

وزارت کشور عراق بلافاصله درباره این ویدئو توضیح داد و خواهان تشکیل کمیته تحقیق دراین باره شد. وزارت کشور عراق در بیانیه روز دوشنبه خود اعلام کرد: در حالیکه به اجرای قانون و شمول قانون برای همگان برای تحقق عدالت پایبند است، با متوسل شدن به شیوه عکس گرفتن و معرفی متهمان در هنگام عمل به واجبات مخالف است و بر این اساس، به «جمال الاسدی» بازرس کل وزارت کشور دستور داده است که کمیته ای برای تحقیق درباره واقعیت جزئیات این قضیه و عاملان آن تشکیل دهد.

در این بیانیه همچنین آمده است به محض اثبات بی گناهی این فرد، وی آزاد شد.

با این حال، وزارت کشور عراق کمیته تحقیقی را درباره مسئول و عامل انتشار ویدئوی یاد شده و سخنان ناشایستی که به این روحانی گفته شده است، تشکیل داد. (صرف نظر از این که فرد روحانی بوده یا یک شخص عادی).

قرار است که این شورا طی هفت روز، درباره مجازات عاملان این قضیه تصمیم گیری کند.

2323

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان