کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در شمال و شمال‌ شرق

در سه روز آینده در استان‌های ساحلی خزر و روزهای جمعه و شنبه در شمال شرق کشور کاهش دما بین ۷ تا ۱۰ درجه پیش بینی می‌شود.

به گزارش فارس، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، به تناوب تا اوایل هفته آینده، بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ، در مناطق مختلف کشور ‌پیش‌بینی می‌شود‌.

روز جمعه 98/01/30‌ بارش باران، گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد در جنوب و شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، غرب کردستان، شرق کرمانشاه، شمال زنجان، همدان، شمال مرکزی، شمال لرستان، خراسان شمالی، قزوین، البرز، تهران ارتفاعات البرز در استانهای گلستان و سمنان پیش‌بینی می‌شود، ‌بارش 15 تا 25 میلیمتر برآورد می‌شود‌.

روز شنبه 98/01/31‌ بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب گیلان پیش‌بینی می‌شود.

روز یکشنبه 98/02/01‌ بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد در شمال آذربایجان شرقی، شمال خوزستان، شرق و شمال بوشهر، جنوب شرق فارس و ارتفاعات کرمان پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه 98/02/02‌ بارش باران، گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، غرب کردستان، شمال کرمانشاه، زنجان، جنوب لرستان، خراسان شمالی، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، شمال خوزستان، غرب و جنوب خراسان رضوی، غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات البرز در استان گلستان پیش‌بینی می‌شود.  

از جمعه شب تا اواخر روز دوشنبه دوم اردیبهشت در مسیرهای کوهستانی و گردنه‌های برفگیر شمال‌غرب و دامنه های البرز بارش برف پیش بینی می‌شود، بنابراین اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی وجود دارد. 

با توجه به شرایط فصلی و محلی و ماهیت رگباری بارش‌های بهاری، طی این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد.

به هموطنان مناطق هشدار داده شده  توصیه می‌شود از آخرین پیش بینی و هشدارهای جوی اطلاع یافته و با رعایت نکات ایمنی از خسارات احتمالی اجتناب ‌کنند.

با توجه به افزایش لحظه‌ای سرعت وزش باد، در دو روز آینده بخش‌های غربی خلیج فارس، مواج و متلاطم خواهد بود و ارتفاع موج بین یک تا 1.5 متر برآورد می‌شود. 

دریای خزر امروز و روزهای جمعه و شنبه مواج خواهد بود، ارتفاع موج به‌ویژه در نواحی شرقی آن بین یک تا 1.5 متر پیش بینی می‌شود، از این رو توصیه می‌شود در این مدت در مناطق ذکر شده احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک، نیمه سبک و تفریحی به‌عمل آید.

فردا‌ مناطق کوهستانی و ارتفاعات البرز مرکزی و روز شنبه علاوه بر این مناطق در مناطق کوهستانی و ارتفاعات شمال‌غرب، بارش برف دور از انتظار نیست.

در سه روز آینده در استان‌های ساحلی خزر و روزهای جمعه و شنبه در شمال شرق کشور کاهش دما بین 7 تا 10 درجه پیش بینی می‌شود.

فردا‌ اهواز با بیشینه دمای 34 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و همدان‌ با کمینه دمای س درجه بالای صفر خنک‌ترین ‌مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر‌ماه 97) تا 25 فروردین ماه سال جاری، 274.8 میلیمتر ثبت شد، میزان بارش در سال زراعی گذشته در این بازه زمانی 105 میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری تا این تاریخ 161.7 درصد بیشتر از سال زراعی گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 192.2 میلیمتر است که بارش سال جاری 43 درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته بیست و نهم سال زراعی متعلق به منطقه کلات نادر در استان خراسان رضوی به میزان 49 میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه راسک در استان سیستان و بلوچستان به میزان 36.7 درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه دیزین پایین در استان البرز به میزان‌ منفی سه‌دهم درجه سلسیوس بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان